torsdag 5. juni 2014

Nostalgiske bokser fra husholdningen.

Som dere vet har jeg dilla på gamle bokser.
Her har jeg brukt en gammel bakepulverboks som telysholder.
Den kulerunde flaska har inneholdt sølvpuss.



Kan ikke annet si enn at gammel embalasje er kul.
Denne er dessuten kul(e)rund. Hi hi.



Det er noe med farge, form og selve layouten på 
teksten som gjør disse gamle beholderne så sjarmerende
og lette å hvile øynene på.



Jeg burde sikkert også la meg inspirere av det som har vært
innholdet i begge disse beholderne.
Trenger egentlig å bake en kake til helga. Når det gjelder sølvpuss,
så er det vel alltids noe som kunne trenge en omgang med pussekluten.
Men tror ikke akkurat det blir noen av delene her i dag...
¤¤¤¤
God dag til alle som stikker innom bloggen min.

5 kommentarer:

  1. Jeg husker godt den Freia boksen, disse gamle blikkboksene har massevis av sjarme og nostalgi over seg:)

    Ha en flott torsdag og en riktig god helg, Marit!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  2. Liker også sånne ting. Bakepulverboksen var kjent, men ikkje den andre.
    Stilig sølvpuss.
    Her der det mye rart på låve og uthus. har blant annet funne ei grønn flaske det srår tyri i glasset. Den var støvete utenpå. og hadde noe klissete svartbrunt inni. eg vaska vekk alt det der, men nå angrer eg kanskje litt, mulig eg skulle beholdt innholdet, og satt den i gårdsmuseumet.
    Der kunne det ha stått trygt for odelsgutten, er interessert, han var irritert på sin far her som hadde brukt opp gammel linolje på hagemøblene, og brent opp plast- flaska, smiler.

    Klem,

    SvarSlett
  3. Så fine bokser :)
    Jeg finner aldri noe sånt når jeg er på jakt.
    Mulig det ligger noen på hytta <3
    Der skal det gjennomsøkes i helgen :D
    Ønsker deg en fin dag

    SvarSlett
  4. Ja de er flotte slike bokser :) nå har jo vaniljesukkeret og bakepulveret kommet tilbake på noen lignende bokser. Det gamle med sjel er det absolutt beste :)
    Kos deg og nyt sommerdagene

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  5. Helt herlig! Stemning og nostalgi.

    Ta vare ^^

    SvarSlett