søndag 22. juni 2014

Smellblomster.

Synes disse blomstene er morsomme.
Da jeg var liten kalte jeg dem smellblomster, fordi de lager ett 
lite smell når du klemmer på selve blomsten.
(Smell er vel å ta i, for det er så vidt det poffer, men det kommer en lyd.)




Disse her får lov å stå i blomsterbedet ved gamlehuset vårt.
Selv om det vel egentlig regnes som ett ugress, Jeg synes den
er sjarmerende mens den blomstrer. Så kan jeg luke den vekk etterpå.
Hva heter denne planten egentlig, kan noen hjelpe meg med det?
Er så mange flinke lesere som vet sånt der ute.
(Floraen min har blitt borte, så jeg får ikke slått opp der og sett.)

3 kommentarer:

  1. Kan dessverre ikke hjelpe deg med noe navn. Syntes det er mye som blir betegnet som ugress som jeg syntes er nostalgi og vakkert :)
    Godt vi kan bestemme selv i vår egen hage.

    Ønsker deg nydelige sommerdager :)

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  2. Oj for en spesiell vekt du har funnet deg i innlegget under - den er gammel du!!!!!!!!!!! SÅ gøy når man finner slike ting..nå fikk jeg veldig lyst på loppis eller noe gitt (hvilket jeg forøvrig ofte får når jeg titter innom her,hihi )
    Blomsten du viser,eller ugresset om så er,kjenner jeg ikke til!Husker vi hadde en busk som fikk hvite kuler på om vinteren som smalt,eller poffet som du sier.Mye rart i naturens register :)
    Synes du skal beholde desse,de var både dekorative og har fine minner for deg!
    TOveklem .)

    SvarSlett
  3. Hei Marit :)
    Kan ikke hjelpe deg med navn på planter,
    er såååå utrolig dårlig på dem :) - men
    jeg husker denne fra jeg var liten, så fin
    og så herlig når man klemte på dem :)
    Mange flotte bilder nedover her siden sist
    til stor inspirasjon :) Ønsker deg en flott
    ukestart som kommer. Klem fra Mette :)

    SvarSlett