lørdag 7. juni 2014

Survival of the fittest....

Først vil jeg ønske nye følgere velkommen her på bloggen.
Alltid like stas når noen melder seg som følgere her hos meg.
¤¤¤¤
I dag har jeg tenkt å se litt på løvetannen.
Dette er en blomst som er mest hatet tror jeg. 
Årsaken er vel gjerne det vi ser på bildene her. Nemlig alle frøene som
flyr så lett og uanstrengt med vinden og sprer seg over alt.
Tenkte imidlertid ikke å dvele så mye ved dette, men heller vinkle dette innlegget litt annerledes...
Nemlig med å vise flere variasjoner over Løvetennenes frisyrer!


Det første bildet her viser jo en selvsikker Løvetann med en variant av 70 tallets populære Afrofrisyre...
Husker hvordan mammaene på 70 tallet valfartet til bygdas friserdame og fikk
seg permanent al'a STRONG!!!


Denne Løvetannen her har imidlertid mer av en Hentesveis. tør jeg påstå.
80 tallet var ett godt tiår for Hentesveisen. Denne litt "odde" måten som enkelte 
menn fortsatt prøver å skjule en blank isse med...


Denne løvetannen her har imidlertid gitt f... og barbert bort alt håret.
Dette er 2014 varianten av sveisen menn med viker og vikende hårfeste sverger til.
Mye mye bedre enn foregående nevnte hentesveis!!!


Til slutt viser denne Løvetannen fram en herlig punkete sveis hvor 
luggen er gulfarget og stivet opp med umåtelige menger"Clynol".
Tror faktisk vi er litt tilbake på slutten av 70 tellet og begynnelsen av 80 tallet her nå.
Noen som kjenner seg igjen???
¤¤¤¤
Sjøl er jeg som vanlig kjerringa mot strømmen og synes Løvetannen er en
fin blomst med sin knallgule farge. Joda irritert på den jeg også når jeg står og river
den opp fra blomsterbedet. Men stort sett velger jeg å se den glade gulfargen og
det morsomme ved alle frøene som svever rundt. Det er jo en fantastisk
veltilpasset plante rett og slett.
Den har vunnet i kappløpet som Darwin kalte 
SURVIVAL OF THE FITTEST!!!

2 kommentarer:

  1. Løvetann må vi ha!!!!!Det er bare det at den kunne begrenset seg litt ;)
    Ingen er gladere enn meg når den begynner å vokse pm våren forresten,plukker inn blader fra de er pittesmå og gir til glade kaniner :)
    Slik har jeg gjort det siden barnsben,og det gir meg virkelig vårfølelse!!!Slik du fanger fasene på bildet er moro å ser,utrolig Tor en forvandling!Her snør det løvetanngress i luften enkelte dager,ikke rart den er litt for flink å spre seg :)
    Ha en deilig pinse,med løvetann og andre sommervekster som setter farge på tilværelsen!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  2. Hi hi - ja sånn kan det også sies :) Joda har nok brukt noen flasker med Clynol.
    Løvetanna er ikke så verst den altså med den blide fargen og styrken den har !

    Nyt Sommerdagen

    Klem Monica

    SvarSlett