søndag 22. juni 2014

Unikt bruktfunn.

Nå har jeg endelig fått tatt noen bilder av mitt unike bruktfunn.
Noen vil kanskje gjette hva det dreier seg om ut fra det første bildet her.  
Jeg har aldri sett en sånn på alle årene jeg har trålet loppis og gjenbruksbutikker.
Ikke at jeg har vært på utkikk etter en heller...
Denne visste jeg ikke at jeg trengte før jeg så den. Hi hi.




Nå har du sett hva det er jeg har gledet meg til å vise dere.
En eldgammel personvekt, sikkert fra ett gammelt legekontor,
eller en institusjon av noe slag. Det var ikke så lett å få til de beste bildene
med denne saken her. Så høy og smal...


Det jeg tenkte da jeg så denne var: "Oh-lala, tenk å se denne med erteblomster eller
noe annet klatrende som slynger seg oppover".
En fin blomsterpotte eller butt stående på vektplata og blomstene slyngende
oppover langs selve stammen på vekta.
Så kunne man jo også hengt en ampel på vektarmen.
Tror det kunne blitt superfint. 



Jeg har ikke satt erteblomster nå, for det tror jeg er litt i seneste laget.
Så jeg får nøye meg med en bøtte med andre planter.
Må si jeg digger støpejernsfoten på den, med produktnavnet på.
Ett funn jeg nok ikke kommer til å gjøre ofte...

2 kommentarer:

  1. Hei ;)
    Den var tøff, og kjempe fin til blomster. Blir nok ekstra flott om det får klatre noen blomster på den også ja. Du har alltid så gode ideer du ! Inspirerende å se og lese ;)
    Ha en kjempe fin søndag!
    Klem

    SvarSlett
  2. Det var en herlig sak. Lurer på om det ikke stod noe slik
    da vi kjøpte huset her. Det ¨har vært legekontor her
    Men vi kjørte bort det meste, den gangen. Hadde nok
    tatt vare på mer visst det var nå.
    Blir nok flott med en slyngplante oppover den ja.
    Her ble det visst ikke fri hele helga, det ble noe sykdom
    i dag og ingen andre som visst nok kunne jobbe.
    Så da ble det meg i dag. Fri to dager nå da, håper jeg.
    Ha en herlig uke :)

    SvarSlett