lørdag 28. juni 2014

Vakre vannliljer.

Det er så vakkert overalt nå om dagen.
Å gå langs ett lite skogstjern er intet unntak,
Nå har nemlig Vannliljene sprunget ut.


Vakkert når blå himmel speiler seg i vannet.
Og den nydeligste Vannliljen dupper i overflaten. Naturen har
alltid noe flott å by på.


Vannliljer er noe jeg har vært tiltrukket av siden jeg var lita.
Husker at jeg som barn planla og ha en hagedam med 
Vannliljer når jeg ble voksen.
Det har ikke blitt noen dam på meg enda.
Synes fortsatt det ville vært fint, men det er ikke så høyt
på prioriteringslista vår. Mye annet som trengs før
en eventuell hagedam står for døren... 


Men det er ikke noe stort problem når man bor så nær flere vann
og kan gå til fots i noen minutter og så være på nært hold
av disse vakre vakre blomstene.
Hverdags-luksus.

3 kommentarer:

  1. Nydelig! Minner meg om barndommens varme dager med bading i tjernet :-) Merete - smil :-)

    SvarSlett
  2. Nydelig! Det er noe mystisk med disse vannliljene som ligger og duver på vannoverflaten og liksom ruger på en hemmelighet :)

    SvarSlett