onsdag 2. juli 2014

Bevende hjerte, Hjertegress.

Som dere vet etter mange blogginnlegg er jeg en, 
uforbederlig nostalgiker.
Det gjelder både ting, steder og nå også strå eller gress!!!


Da jeg var en liten tur bak min gamle hage for å plukke noen 
fine markblomster dumpet jeg over disse fine stråene.
Oh herlige barndom!!!


Nostalgikeren slo til for fullt i meg. Disse har jeg ikke sett siden jeg var barn.
Da husker jeg at en hyttenabo fra Oslo tok meg med på tur og målet var å finne slike strå. 
Nemlig Bevende Hjerter. Jeg har i årenes løp vært utallige turer bak i hagen min
for å se etter dem, for jeg vet jo hvor de vokste. Men jeg har ikke funnet dem igjen.
Det er en veldig frodig blomstereng med maaaange ulike slags vekster...
Men i dag, når jeg ikke lette etter dem, for det har jeg gitt opp for mange år siden.
Da var de plutselig der, rett foran meg. LYKKE!!! 


Så det viser seg nok en gang at å gi opp,
som i dette tilfellet å lete. Det skal man ikke.
De kjære stråene mine har nok vært der hele tiden, 
bare jeg som ikke har funnet de igjen... før nå !!!
Ett meget gledelig gjensyn.
Tror ikke det er så mye av disse herover nemlig,
men jeg kan ta feil.

2 kommentarer:

  1. Disse har jeg aldri sett,
    men var en blogger som blogget om disse forrige uke
    (mener jeg å huske).
    Den som leter den finner <3

    SvarSlett
  2. De har nok jeg aldri sett heller, og så flott navn :) De er flotte å bruke inne i buketter- eller alene.

    Takk for koselige ord inne hos meg :)

    Gode sommerklemmer fra Monica

    SvarSlett