torsdag 17. juli 2014

Miniatyrkunst.

I vår og sommer har det blitt mange turer rundt omkring 
i regi av min pasjon og interesse for gamle ting.
Innimellom kommer man da over ting som fasinerer en veldig.
Denne japanske saken her synes jeg var kjempefin.
For et pirkearbeid det har vært å skjære ut alle disse små detaljene her.




Fullt mulig at dette er noe som er masseprodusert og er en typisk
turist souvenir fra Japan, men jeg likte den uansett.
Kan ikke noe om gjenstander fra Østen, så det er gøy om noen av
dere lesere vet mer om slike gjenstander som dette.
Ferien er enda ung og jeg håper jeg får til flere skattejakter .
Blir en skattejakt ferie i år, ikke meg imot!

5 kommentarer:

  1. Skattejaktferie???Gosh,det er gull i mine ører altså!!Gleder meg til å se hvilke skatter du får tak i- finner du rosa eller lilla "transferware" ( a la Old Britsh Castles etc ) så tenk på meg!Gamle tallerkner/fat med roser også ;)
    Men det du har funnet her - så spennende!De er jo så flinke med sånt klippestyr nedi landene der,er det origami det heter tro eller er jeg helt på villspor? Kan umulig være masseprodusert,så her ligger dt mye arbeid bak!!!!
    Så spennende med noe annerledes!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja selvsagt er det papir dette her. Har trodd det var noe slags tynt treverk, men som du sier de er jo eksperter på klipping av alleslags vakre kunstverk der. Det hadde jeg ikke tenkt på. Så du har nok helt rett Tove. Dette er helt sikkert origami. Så bra med en blogg, her får man svar på det meste. Tusen takk Tove. Skal tenke på deg ang transferware, men det er sjelden å se i de fargene du nevner. Men ser jeg noe til en ok penge skal jeg jammen meg slå til.
      Klem fra Marit

      Slett
  2. Wow, for en ferie du må ha! :-) Herlig - regner med mange, flotte innlegg om alle skattene etter hvert.
    Denne du viser nå er jo veldig spesiell og veldig vakker. Tenk for et håndlag de har! Hadde vært morsomt å vite hvordan de gjør det, ja... Ikke at jeg hadde våget meg ut på å prøve noe slikt, men.... :-)
    Ønsker deg en flott dag!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  3. Synes den var kjempefin og for en ufattelig utfattelig ufattelig tålmodighet dersom alt er laget for hånd, hvilket jeg vil tro den er.
    Merete-smil .-)

    SvarSlett
  4. For en søt, liten sak ;-) Skjønner godt at den fikk bli med hjem ;-)

    Ønsker deg en fantastisk fin dag! Kos deg masse!

    SvarSlett