lørdag 19. juli 2014

Skattejaktsommer. Del 1. Fargeglade sommerfunn.

Jeg skrev jo i ett innlegg denne uka at jeg har en litt sånn skattejakt ferie i år.
Det vil si at vi ikke skal på noen spesiell tur i år. Da kan jeg rett som det er ta meg en runde,
 til nær,eller mer fjerntliggende bruktsjapper eller markeder når jeg har lyst.
(Gjør jo det ellers også, men når det er ferie kan man reise akkurat 
når det passer en som best. Trenger ikke ta hensyn til vaktlister osv.)


Denne kakeboksen er bare så herlig.
Nydelig blåfarge på selve boksen og flotte blomstermotiver.
Denne falt jeg for...


En rull med noen meter ekte Fluktstolstoff er også fargerikt og fint.
Fint hvis man trenger nytt trekk på en sliten fluktstol.


Gammelt metallbrett med julehilsener på flere ulike språk. var en artig sak.
Gammel liten verktøykasse som sjarmerte meg i senk.
Sammen med en brun og gullfarget boks.
Koselige og artige ting.


Sockerdricka slik som Pippi gjemmer i treet sitt. KULT.
Pippi er tøff. Så en sånn flaske måtte jeg også ha. Jeg er ikke fult så tøff som Pippi da, 
men fint å ha en Pippiflaske, til å minne meg på at jeg må tørre litt mer.
Ta noen sjanser og si til meg selv det som Pippi sier.
"Dette har jeg aldri gjort før, så det kan jeg helt sikkert!!!"


Så nydelig denne boksen er i sin dempede fargetone.
Brunt og gull og med søte Rådyr på.
Måtte bli med hjem denne...


En liten verktøykasse for småverktøyet, eller til å sette noen blomster oppi.
Jeg liker slike godt brukte ting som har levd ett liv før.


Denne puta er bare så nyyydelig.
Broderi, rose og den runde formen med alle rynkene.
Vakkert mener nå jeg.
¤¤¤¤
Ja da ble det bruktfunn innslag denne uka da.
Klarer jo ikke la være jeg veit dere.
God lørdag da til alle flotte mennesker der ute.

3 kommentarer:

  1. Syntes denne ferien din hørtes heilt super ut :)
    Og masse fint har du funnet allerede. Det er så
    gøy å dra rundt omkring og finne små skatter,
    som fryder øyet ;)

    Ha en fin dag - og lykke til videre på skattejakt.

    Klem Gerd Kr.

    SvarSlett
  2. Ja her var det mange flotte ting.
    Kjempefin den kakeboksen.
    Tenker du er på Biri, eller du var der kanskje i går.
    Jeg står over, skal på jobb i ettermiddag og har behov
    for å ta det litt med ro ellers i dag og kan skje får gjort litt husarbeid.
    Ha en flott lørdag :)

    SvarSlett
  3. Så mange koselige ting. (",) Vi har også stoppa innom de bruktbutikkene vi har funnet på veien på vår lille ferietur, men det eneste som passerte filteret var seks suppeskåler fre Egersund. Lite annet som var så brukbart som det du har funnet, nei... (",)

    SvarSlett