onsdag 30. juli 2014

Tistel, kan man kalle den styggfin?

Tistel det finnes det i uhorvelige mengder her jeg bor.
De har fin farge og er pene når de står i blomst. Når de er avblomstret,
ser de mer ut som Opiumsvalmuer...?!?!
Klarer ikke å bestemme meg for om de er mest fine, eller stygge.
Så mitt kompromiss blir å kalle dem styggfine, trur eg...






I år blir det plusspoeng til Tistelen fordi det er kun på den jeg har sett
Marihøner i år. Og Marihøner det er superkoselig.
"Jomfru Maria fly fly fly,
fra hånden min høyt opp i sky."
Ett av sommerens koseligste insekter. De er bare så søte.



Her har vi tistler i alle livssykluser.
Det mest irriterende med dem er vel at det stikker
noe infernalsk hvis man prøver å ta i dem.
Dette er ikke det jeg vil ha mest av i plenen min, for å si det sånn.
Men for all del, flott farge og morsom blomst.
Pen, men ikke min favoritt.

4 kommentarer:

  1. Hei!
    Det er noe som heiter; pen langt i frå, men langt i frå pen.... hi, hi
    Er enig med deg her, denne må vel kalles litt "styggpen" ?! ;o)
    Ha ein super fin dag!

    klem

    SvarSlett
  2. Det meste er vel vakkert på sin måte- men plukker aldri denne til noen bukett :)

    Ønsker deg en fin dag

    Klem Monica

    SvarSlett
  3. Tistlene er fine når de står i sin beste prakt, så kanskje rett å kalle dem styggfine :)

    Klems Inger

    SvarSlett
  4. Av og til er det bare se, men ikke røre, slik er det vel med tistelen. Fine bilder du har tatt :-)

    SvarSlett