tirsdag 19. august 2014

Blomsterslang, går det an...?

Jepp, nå har jeg vært på blomsterslang dere. Hvis det går an da...?
Selvsagt går det ikke an for voksne damer å gå på slang, men jeg må si jeg kjente
litt på følelsen når jeg plukket disse blomstene. Har sett disse gule fine store
blomstene stå å lyse i vegkanten. Og har hatt så lyst til å stoppe å plukke.




Hver gang jeg har sett noen har det ikke gått an å parkere bilen akkurat der...
Men så rett ved ett sånn lite hus som enten inneholder vannkoblinger eller transformatorer.
Tror dette var noe vanngreier, kunne jeg stoppe bilen og plukke med meg disse
flotte blomstene. Ikke veit jeg hvem som eier grunnen der jeg plukket disse, men det kom
ihvertfall hverken illsinte bikkjer eller folk å ba meg pelle meg vekk.
Så jeg tror det gikk greit, grøftekanter er vel for alle håper jeg...


Til atl overmål lukter disse kjempegodt.
Skikkelig ren og god duft, som sikkert ville egnet seg i såpe!
Mine eksemplarer må imidlertid stå ute, men du kjenner den
friske gode lukta når du går forbi på trappa.





Det går jo faktisk mot høst og denne herlige gulfargen minner meg
på dette. Jeg liker høsten og de fine fargene den serverer oss, sammen 
med klare og litt kalde dager. Gleder meg til å se etter sopp og
nyte den gode høstlufta snart.

5 kommentarer:

  1. God morgen! Ja, dette er gult, vilt og vakkert! Synes det passer så fint oppi melkespannet! Sånn pynt liker jeg godt! Klem fra Jorid

    SvarSlett
  2. wunderschöne dekoration, ich liebe die blumen!!! alles liebe von angie

    SvarSlett
  3. Jeg tror du var helt innenfor grensene for det som regnes som akseptabel oppførsel av voksne damer da du plukka disse. (",) Vet du hva de heter?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror også at dette er Gullregn som Marianne sier under her.
      FIne er de ihvertfall.
      Marit

      Slett
  4. Lurer på om dette er Gullregn? Vi har slike i hagen - har fått røtter fra handymannens bestemor. Meget villig staude som sprer lys i hagen dette. :-)
    Synes det må være greit å plukke blomster i veikanten, det er helt "innafor". :-)
    Fortsatt fin tirsdagskveld til deg!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett