søndag 10. august 2014

Bruktfunn på trappa i dag.

I dag blir det et innlegg med mine siste bruktfunn.
Er ikke lett å unngaå det veit dere... Jeg er sååå glad i skattejakt.
Dette er ikke loppemarked kjøp, men mine siste funn på
Finn.no og i lokale bruktsjapper.


Gammel eske til flosshatt, stilig synes jeg. Hatteesker er liksom noe som
automatisk gir meg assosiasjoner til de virkelig flotte hattedamene og flosshatt-
kledde herrene med stokk, på starten av 1900 tallet.


Noen gamle og herlig rustne blikk kanner og spann har også
kommet meg i hende i løpet av siste uka.
Helt flott å dekorere med synes jeg.


Detalj fra Hatteesken.
Så fint slitt skinnreim med spenne som lukker esken.
Herlig detaljer som jeg faller for.


Blikkbrett, med den nydeligste blåfargen du kan tenke deg.
Klarte selvsagt ikke la dette stå igjen i hylla på 
bruktbutikken. Og med fargerike blomster på attpåtil,
da var jeg solgt, og brettet kjøpt!!!


Vår nysgjerrige sjef i huset måtte selvsagt sjekke 
hva matmor holdt på med på trappa.
Han er som regel ikke langt unne matfatet denne karen her...


Blomster på brett og blomster naturell.
Liker begge deler jeg.


Lite melkespann i aluminium.
Ganske bulkete, men desto mer sjarmerende er det synes jeg.
Har puttet et kubbelys oppi det. Det gir et helt magisk lys på kvelden.
Akkurat som det brenner et lite bål nedi spannet.
Og så fint at man kan henge det opp også.


Hatteesken er like fin nedi som utenpå sunes jeg.
Rødlakkert og med fine bånd som skulle holde hatten på plass.
Ikke noe var tilfeldig før i tiden ser det ut til.


Da ønsker jeg dere en flott søndag.
Ikke umulig at jeg befinner meg på det samme loppemarkedet i
dag som i går. Det hender at de fyller på litt nytt på søndagen
og så pleier det være auksjon som kan være verdt å vente på...
Dere får høre om dette til uka isåfall.

4 kommentarer:

  1. ÅÅÅ så mye fint, likte godt både hatteesken med assosiasjonene og de rustne blikkboksene. Du er flink å finne pene ting, sette det sammen og få de nydeligste bilder av det. Kjempefint! Ha en fin Søndag

    SvarSlett
  2. Så flott den hattesken var da.
    Du finner så utrolig mye fint.
    Hvor er det loppemarkedet?
    HAdde tenkt å lure min kjæe med meg til
    Hadeland i dag, men tror han føler mest for å
    være hjemme siste fridag i ferien.
    Men det kommer nok flere loppemarkeder
    i løpet av høsten tenker jeg.
    Håper du fant noe fint.
    Ja du får gjøre alvor av å reise nordover.
    Jeg er veldig glad for at vi endelig fikk tatt turen.
    Ha en fortsatt riktig god dag :)

    SvarSlett
  3. det ser ut som du har anskaffet deg nytt kamera også.
    bildene dine har blitt så klare og fine.
    herlige funn også, som alltid.
    herlig brett med fine blomster.

    SvarSlett
  4. Du tar nydelige bilder :) hvordan kamera har du ?

    Det var flotte funn og den hatt esken var ekstra flott :)

    God kveld klem Monica

    SvarSlett