søndag 17. august 2014

Friske blomster inne.

En av de tingene jeg er veldig glad i å omgi meg med er blomster.
Og ta tre betal for to hos for eksempel Mester Grønn, er helt flott synes jeg.
(Jeg er ikke sponset bare for å ha sagt det.) Joda det er luksus å 
kjøpe avskårne blomster og jeg kunne sikkert levd uten også,
men det er nå min lille hverdags-luksus da. Helt klart en post på budsjettet eller mangel
på sådant som kunne vært radert bort. Men for meg er det en tilførsel
av noe positivt i hverdagen å ha friske blomster å se på. Så det gir ihvertfall meg
en boost på livskvaliteten å kunne omgi meg med herlige blomster.




Denne gangen på tre for to, mikset jeg meg tre ulike typer  blomster som
skulle gi meg sommerfølelsen enda en stund. Synes buketten ble riktig så sommerlig.
Må si meg fornøyd med den. 


Disse hvite blomstene synes jeg var så fine.
Selvsagt husker jeg ikke navnet på dem, men de minner meg om
sånt som vokste i oldemors hage. Blomster som gir den
herlige nostalgiske følelsen det liker jeg.


Rosa Lisiathus har jeg faktisk ikke sett før, bare lilla og hvit.
Den sjølmekka lyslykta mi henger fortsatt med, og en gammel Hollandsk krukke
tok jeg også ned fra toppen på vitrineskapet i stua. 




Denne kroken i kjøkkenavdelingen hjemme må jeg nok innrømme at
er av mine favorittplasser i huset. Men jeg er et kjøkkenmenneske så for meg
er det ikke så rart at jeg trives akkurat her.
¤¤¤¤
Håper din dag blir lys og fin.
Sjøl har jeg jobbehelg og runder av med 
seinvakt i kveld.

7 kommentarer:

  1. Herlig blomsterbukett.
    Skikkelig sommerlig og flott.
    Ja blomster må en ha,om ikke hele tiden så
    er det ganske ofte en bukett eller flere på bordet(ene)
    Kos deg med de flotte blomstene og ha en god jobbsøndag :)

    SvarSlett
  2. Det er herlig med blomster :) og Mester Grønn er en favorittbutikk.

    Masse lykke til i utfordringen - håper jeg finner dere jeg har på blogglista i galleriet for nå er det på tide at de med sjarm vinner :)

    God klem fra Monica

    SvarSlett
  3. sehr schöne bilder und eine tolle dekoration!!! alles liebe von angie aus deutschland, die ihnen einen schönen sonntag wünscht

    SvarSlett
  4. ja avskårne blomster er alltid
    vakkert
    herlige farger hos deg
    kos deg
    klem Eli:)

    SvarSlett
  5. Nydelige blomster og bilder, skjønne farger. )
    Blomster er herlig pynt.
    Ha en flott ny uke.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  6. Herlige bilder som gir sommerstemning:)

    Ønsker deg en fin kveld og ei flott uke.

    Klem Gerd Kr.

    SvarSlett
  7. Hei og hei,her er jeg!
    Ble litt ferie og dermed dvale fra blogglandia,men du lever og er aktiv i beste velgående ser jeg :))))
    Kan bidra med noe jeg også,navnet på blomsten du lurer på er Afrika-lilje :)
    Blomster MÅ man ha,visst gir det noe!!!!! Hva var vel livet uten??
    God ny uke og mandag til deg!
    Toveklem :)

    SvarSlett