onsdag 6. august 2014

Grønn glede kan være så mangt.

Har hatt grønt som en av mine favorittfarger ei god stund nå.
Så i dag viser jeg fram litt av min grønne glede om dagen.
Ikke vekster og blomster, men litt dilldall på den gamle kjøkkenbenken min.



Muggen kjøpte jeg på ei bruktsjappe her om dagen.
Så vakker i grønt og hvitt. Skikkelig art nouvau stil på den.
Den er gammel, men har klart seg bra gjennom et langt liv 



En liten rosebukett som er restene etter en stor bukett,
passer bra i den lille barnekoppen med kua på.
Grønt er da virkelig bare herlig.



Den gamle spikeresken fra Christiania Spigerverk 
er også "ny" her hos meg i sommer.
Synes at en slik eske burde jeg ha. Det står jo tross alt 
"Hjemmets Spikereske" på den, og jeg trenger
rett som det er en spiker. Så denne skal fylles med akkurat spiker igjen.
(Noen synes sikkert at jeg heller burde fylle den med skruer. He he.
Kan jo være at jeg mangler en skrue, eller har en skrue løs...)
Men kommer jeg over Hjemmets skrue-eske skal jeg kjøpe den også. Hi hi.



Håper dere har hatt en fin grønn reise gjennom bildene mine i dag.
Har flere "nye " grønne ting på lur også, som nok blir med på 
noen innlegg her hos meg framover.
¤¤¤¤
Ha en fin dag.


6 kommentarer:

  1. For noen herlige saker du har.
    Den store mugga er jo en skikkelig skatt :)

    SvarSlett
  2. Fine bilder av nydelige ting!
    Har også "hang up" på grønt for tida. :-)
    Men jeg er ikke like flink som deg til å blogge om det for tiden. Kommer sterkere tilbake etter hvert. :-)
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  3. Nå har jeg kost meg med innleggene dine nedover her,dagene i det siste har vært fulla farta og vi har kjørt lange turer hver dag,så det har ikke blitt lange stundene på data.Men i dag blir det roligere…bortsett fra en tur opp på fjellet og sjekke om det er råd å finne modne multer??? I går kjørte vi inn til Valldalen og rundt slik vi kom ned Trollstigen,fant ut at selv om vi bor ganske nære så har ikke ungene sett den før så det ble en dag med sightseeing og masse kos.
    Tror du også koser deg,det lyser liksom igjennom på bildene dine!!!! Herlig med grønt,vekten din har jeg også,faktisk en i hvit som er arvet men måtte jo ha en til når jeg kom over den i grønt da gamle skolen her skulle ha loppis.
    Hjemmets spikereske var kjempefestlig,her er spikrene og alle de løse skruene i usjarmerende plastbokser…kanksje på tide å lage et noget mere sjarmerende system??? En gang i hvertfall ;)
    Gleder meg til felre grønne bilder jeg Marit,en av favorittfargene her i huset!!!
    Ha en deilig onsdag!
    Toveklem .)

    SvarSlett
  4. Så masse flott grønn inspirasjon!! Eg har samme vekt, men i kvit... Det var veldig lekker i grønn... ;o)
    Ha ein super fin grønn dag :o)

    SvarSlett
  5. For ei spesiell mugge, har aldri sett noe liknende. Direkte stilig! (",)

    SvarSlett
  6. grønt er skjønt
    vi malte nettopp soverommet grønt,
    jeg synes selv jeg har vært vågal,
    men det ble så fint

    SvarSlett