fredag 1. august 2014

Heisann!!! Halvveis til 100 000.

I dag passerte anntallet sidevisninger 50 000 på bloggen min.
Da jeg postet mitt første innlegg den 05. september i fjor høst hadde jeg ikke peiling
på hvordan det skulle gå. Var overhode ikke sikker på om noen kom til å finne den engang.
 Jeg er jo ikke på Facebook eller noen andre slike interaktive medier. 
Er bare bloggen jeg etterlater meg spor på, for å si det sånn. Men jammen har ikke flere av dere funnet fram hit likevel gitt.
Hadde vært gøy å treffes over en kopp kaffe en gang, som noen av dere har skrevet i kommentarer til meg. 
 Kjører dere forbi Hadeland er det bare å si ifra, jeg tar imot besøk hvis jeg ikke er på jobb. 
Dere finner meg hos Gule sider, så bare ring eller send en SMS.  Men da må dere
ta huset som det er altså, ikke alltid ting er like strigla her for å si det sånn.
Men det er kanskje flere enn meg som har det på den måten?
Det hadde jo vært utrolig gøy da, å treffe noen flere av dere!!!


Hva blogger man om og hva gidder folk å lese om?
Det lurte jeg fælt på før jeg turte å prøve meg som blogger.
Og har jeg godt nok kamera til å ta bra bilder. Slik at noen får
lyst til å lese innleggene mine? En blogg er jo ganske visuell, så man trenger
noen blikkfang for at leserne skal klikke seg inn hos deg.
Jeg liker pene ting og regner med at andre er som meg.
Kompaktkameraet har greid seg så langt,
men nå er det snart utslitt tror jeg...


Skal komme med en innrømmelse som kanskje ikke bare gjelder for meg?
Jeg blogger jo ikke bare for min egen del, skal jeg være helt ærlig.
Eller på ett vis gjør jeg det jo mest for meg sjøl da, for:
Det er utrolig stimulerende og gøy når noen legger igjen en kommentar
og kanskje til og med liker det man har gjort, kjøpt, eller klart.
Litt anerkjennelse trenger vi vel alle i hverdagen, både damer og menn?
Og her i bloggverden synes jeg vi er mye flinkere til å anerkjenne hverandre
enn vi er ellers. Kanskje det er lettere for oss nordboere å gi ros og applaudere
andre skriftlig enn muntlig? Jeg har ihvertfall en teori om dette.
Så tror jeg kan konkludere med at jeg blogger mest for min egen del,
men også for å dele et fellesskap med andre som liker det samme
som meg sjøl, og andre også, for å finne inspirasjon og
ideer til kreativitet i hverdagen.


Skal prøve å bli flinkere med å rose andre muntlig sjøl,
ikke bare gjøre det her på bloggen. Noen positive ord i hverdagen er
så viktig og bra for oss alle at jeg virkelig må gjøre et forsøk på å bli bedre på det!
Anyway, det jeg egentlig ville si med dette innlegget er tusen takk for at 
dere titter innom en skrotnisse, for å se hva som skjer i og rundt
heimen. Har truffet på så mange hyggelige mennesker
i forbindelese med bloggen at jeg nå må si meg
avhengig av bloggingen. Hi hi!!!


Har tenkt å ha en liten markering av ettårsjubileet, med en Give Away.
Så det er bare å "stay tuned" her med meg, så får vi se hva jeg finner på for noe artig å gi bort. 
For som den skrotnissen jeg er må det vel nesten bli noe brukt noe tror jeg. 
Ikke for å være kjip altså, men jeg har jo veldig mye rart liggende som ihvertfall jeg synes er fint. 
Så da kan dere se fram mot en brukt trekning her om en måneds tid.
Skal kunngjøre den i god tid før trekningen altså, med presentasjon
av hva som gis bort.


Reprisebilder her i kveld, siden det 
faktisk er et lite 50 000 sidevisniger jubileum
her hos meg akkurat i dag.
Så igjen tusen takk for at dere titter innom,
dere er noen gullklumper hele hurven!!!
Klem fra Marit


5 kommentarer:

  1. Gratulerer med flotte tall :) Ja det er utrolig koselig å blogge. Gjør ingenting at det er reprise bilder- for de er helt nydelige :)

    Reiser forbi deg om ca 10 dager. Skal opp på hytta med sønnen min og to barnebarn. Jeg skal passe på de og han skal skifte takrenner. Så akkurat da tror jeg ikke at du vil ha besøk av meg, hverken oppover eller nedover :) Takk for åpen invitasjon.

    God helg klem fra Monica

    SvarSlett
  2. GRATTIS! Din blogg är så härlig...så roligt att jag hittat den!
    Ha nu en skön helg...
    Varm kram Titti

    SvarSlett
  3. Gratulere med "jubileumet". Jeg finner glede i å følge bloggen din, du skriver godt og tar de vakreste bilder. I tillegg har jeg kjøpt fine ting i bloggbutikken din som jeg er så fornøyd med :-) En annen ting som jeg har lyst til å gi deg godord for er at du legger igjen så fine kommentarerer på andre blogger. Så jeg må si at jeg synes du er flink og jeg er glad for at du er i Blogglandia :-)

    SvarSlett
  4. Gratulerer so masse med jubileet. Ein utruleg fine blogg. So hærleg å svippe innom deg ei tidleg morgenstund. Sjå på fine bilde og lese ein hærleg ujålete tekst. Treff vertfall meg. Lykke til vidare
    Mvh
    Mai

    SvarSlett
  5. Gratulerer med Flotte tall :)
    Ikke så rart at mange finner veien til deg, du har en utrolig inspirerende blogg,
    og så legger du igjen så gode spor hos oss andre <3

    Kjenner meg så igjen i mange av tankene dine ang bloggingen og hvem vil lese og hvem blogger man for :0)

    Sommerklem, Gerd Kr.

    SvarSlett