fredag 29. august 2014

Hele forløpet...

Først i dag vil jeg takke dere for så utrolig koselige kommentarer her på bloggen.
Det setter jeg stor pris på. Morsomt å åpne innboksen og se at noen har lagt igjen noen ord.
Jeg vil også ønske nye følgere velkommen, synes det er stas at dere velger å
følge med på hva jeg bedriver.
¤¤¤¤
Tenkte jeg skulle samle forløpet til den siste sommerbuketten min her i dag.
Dere har sett mye til denne de siste to ukene her på bloggen.
Og nå tenker jeg å ta farvel med disse herlige blomstene på denne måten.
Reprisebilder ja, men jammen har disse skjønningene gledet meg mange
ganger de to ukene de har stått og pyntet opp.



Første fase som en stor og uvøren sommerbukett.
Liker det sånn litt uvørent og tilfeldig.
Lett blanding av likt og ulikt er liksom helt meg...


Så fikk noen blomster være fotomodeller sammen med
muttere og rørdeler som ble til overs etter kranskiftet på varmtvannstanken vår.
Bruker det jeg har for hånden jeg.


Helt til slutt ble buketten delt.
De få Lisianthusene som ikke hang med hodet puttet
jeg i en liten Höganäs krukke og danderte på
en taburett på trappa mi.


De resternede Afrika liljene (Takk for at du visste navnet Tove.) og de grønne
blomstene som ser ut som midten på en ribbet Krysanthemum, vet ikke navnet på disse heller jeg,
samlet jeg sammen i ei gammal sauseskål. Og jammen holdt de nesten ei uke til 
i sauseskåla også.  Nå har jeg anskaffet noen nye blomster og
jammen får dere se dem i morgen. Jeg er en blomter-
avhengig person kan det nok konkluderes med...
¤¤¤¤
Så hyggelig at dere legger igjen spor etter dere
her på bloggen. Det betyr masse for meg og gir meg
inspirasjon til å blogge videre.


7 kommentarer:

  1. Helt, helt nydelige! Så utrolig vakre blomsterbilder!

    Ønsker deg en super dag!

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder å se på morgenen, ønsker deg en riktig fin dag :-)

    SvarSlett
  3. Koselig morgenhilsen!
    Ønsker deg en riktig god helg!
    Klem,Marianne.

    SvarSlett
  4. Nydelige blomster! Takk for alle inspirasjonsbilder- og ord! God helg til deg Marit!

    SvarSlett
  5. Så fine og flotte blomster billeder du viser frem.
    Også et veldig fint stilleben du har fået købt ind til i forrige indlæg.
    Det er altid dejligt med noget tid for sig selv til en handletur,
    så kan man gå i ro og fred og kigge.
    God aften til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlett
  6. Your flowers and bouquets are so beautiful. Fresh flowers are always so pretty to have around the house.
    Thank you so much for your sweet visit!
    Mary Alice

    SvarSlett
  7. Det er så vakre blomster og buketter,,sukk,, bilder også.

    Ha en fin ny uke, Maritklem.

    SvarSlett