fredag 1. august 2014

Hjemmelaget saft. Herlig!!!

Jammen ble det ikke litt saftkoking her gitt.
Hadde bestemt meg for å prøve en ny variant i år, nemlig å koke opp bær i kjelen
og bruke saftklede til avrenning. Før har jeg bare brukt saftkoker, untatt når jeg skulle koke
ripsgele en gang da. Men da måtte jeg ofre et glasshåndkle til saftklede.
I år har jeg faktisk kjøpt meg stativ med saftpose. Du får jo kjøpt disse nye også,
men som den bruktfreaken jeg er så kjøpte jeg mitt på ei bruktsjappe for hele kr 15.


Sjekk den herlige farge da.
Smaken er like god som fargen må jeg si.
Yngstesønnen  var med å plukke bære og han godkjente
det ferdige resultatet. Så jeg kan gå god for safta.
Saft helt uten kunstige tilsettingsstoffer er godt.
Eller nesten, sukker har jeg tilsatt da.




Tror jammen kameraet mitt driver og takker for seg nå.
Nesten umulig å få det til å fokusere. Bildene blir liksom litt slørete.
Ikke så mye saft jeg har laget enda, men det skal bli mer.
Nå som jeg har kommet igang.

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Så herlig med heimelaga saft, tenkt så kjekt det bli å ta safta fram på for eksempel julafta og tenkte på at denne lagde vi i sommer..... ;o)
    Flotte flasker!
    God fredag!
    klem

    SvarSlett
  2. Nam- slikt er så godt :) Det aller beste faktisk :)

    Flink du er- for det er jo litt jobb.

    God helg klem fra Monica

    SvarSlett