søndag 31. august 2014

Innendørs søndag.

Det finnes mange fine måter å tilbringe en søndag på.
En måte er å bruke tiden på litt omgjøring og dilling i heimen.
I dag gav jeg meg sjøl utfordringen å forandre uttrykk på dragkista mi igjen...
Og regelen var, du skal bare bruke ting som befinner seg inni huset,
akkurat nå. Ikke noe henting på låven eller i naturen...



Da ble dette resultatet. Bøkene jeg har satt innerst i hjørnet har lenge ligget
i en stabel på gulvet ved nattbordet mitt. Har hatt litt dårlig samvittighet for det, for bøker
er dyrt og bør ikke ligge å slenge på den måten der...



Slike leirkrukker eller kagger er det vel, hadde jeg bestemt meg for ikke å kjøpe noen gang!!!
Men da jeg kjøpte meg disse to lysestakene i tre, så jeg også kaggene og tenkte at
de ville utgjøre en fin kombinasjon som lysestaker. Jada, jeg vet det, jeg har en hang til å bruke
det meste som lysestaker. Noen svakheter skal man ha..., og dette er en av mine. He he.
De gamle sjarmerende matboksene er en av tingene jeg kjøper om jeg ser det.
Synes de er så søte. Den med de syv dverger på har min mor brukt som matboks da hun gikk
på barneskolen. Så den tar jeg ekstra godt vare på.



To kaffebokser i metall sto også å slang etter min lille jentetur sist helg.
Så da tok jeg dem i bruk som dekorasjon nå. Plettbestikket puttet jeg oppi den ene.
Synes gammelt plettbestikk gjerne kan stå framme.



Så nå har dragkista mi fått ett litt annet uttrykk enn den pleier.
Morsomt med litt andre dekorasjoner enn jeg bruker å ha.
Litt mer fransk inspirert dette her kanskje? Men som dere ser har jeg også
noen bøker om den franske innredningsstilen, selv om jeg ikke akkurat
har noe "French home". Men jeg liker det rustikke i den stilen godt.
¤¤¤¤
Kos deg med noe du liker i dag du også.
Å gjøre noe en liker er alltid en god måte å bruke en søndag på.
Ha det fint.

5 kommentarer:

  1. Kjempekoslig,elsker når det står masse spennede fremme som er godt å se på og som fremmer kreativiteten!!!!!Mange spennende bøker har du også skimter jeg :D

    Min søndag ble helt annerledes enn jeg hadde tenkt meg,for her stråler solen,skulle gjerne gått tur helst på fjellet hele dagen men jeg kan ikke være ute når det er sånn,så det blir en rask tur uti skogen - så får jeg gjøre masse spennende inne heller (Spennende og spennende,nødvendigheter mest) Men skal kose meg masse lell,og det blir vel litt omflytting med meg også skal du se :)))


    Nyt søndagen…nå skal jeg lette på stompen med det samme og begynne på dagen,har lyst å være effektiv for i går var jeg alt annet,laddet sikkert opp til i dag!!!!!

    Toveklem .)

    SvarSlett
  2. I dag nyt eg fine veiret med 2 små i markja på leit etter kalvar. For ein fin dag. Nyyyyt
    Fin fin søndag.
    Klem Mildrid- Annette
    For nokre fine matboksar.....

    SvarSlett
  3. Deilig nå når været er sånn at det går an å være litt inne igjen, regnbyger hos oss....... Mye fint du har der ja, vakker den gule boksen, og blikkbokser, det kan jeg ikke stå for!
    Gøy å flytte litt rundt på ting.
    Ha en fortsatt strålende søndag!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  4. Strenge regler du har. (",) Men det er sikkert lurt. Sjøl har jeg vært på loppis i helga, og burde egentlig praktisert "én ting inn, én ting ut". Men......... (",)

    SvarSlett
    Svar
    1. He he, ja i dag var jeg litt streng med meg sjøl, men de andre 364 dagene i året er det vel stort sett
      fri flyt inn her! Burde nok praktisere en ting inn, en ting ut her og. Men det er mye lettere med 10 ting inn og
      ingenting ut. Ihvertfall til det er fullt, da må det tas en general opprydding...
      Marit

      Slett