tirsdag 12. august 2014

Mine funn på loppemarked sist lørdag.

Lovte at jeg skulle komme tilbake med mine loppefunn fra lørdagen.
Jeg hadde store forventninger før avreise, men vet av erfaring at noen ganger
finner man ikke så mye som ei flis av interesse. Slik ble det heldigvis ikke på lørdag. 
Men noget mindre ble lesset inn i bilen enn det jeg faktisk har pleid å gjøre her.
 Loppemarkedet var på Marienlyst på Jaren. Og for all del jeg er veldig fornøyd 
med det jeg fant. Og gleder meg allerede til neste års loppis her.



Første kjøp ut her idag er faktisk det siste jeg gjorde og det eneste jeg
ble ved på søndagen. Da dro jeg dit for å overvære auksjonen. De hadde nemlig et
aldeles nydelig lite grønt bord der. Det ble ikke med meg for det ble nokså dyrt
synes jeg. Men denne krakken, med etter min mening, herlig slitt farge på,
den fikk jeg tilslaget på for kr 150,- Synes absolutt den var verdt det
bare på grunn av fargen jeg!!! Den er ellers i elendig forfatning med knekt sete,
og nyere skruer skrudd tvers gjennom setet. Men en slik fargekombinasjon
og den herlige slitasjen skal man lete lenge etter, så denne skulle jeg ha, dermed basta!!!




Jeg fortsetter visst litt i kjøkkenkroken i dag jeg.
For denne røde søte emaljerte kaffekjelen ville gjerne bli med hjem til meg.
En sånn blir man jo rett og slett glad av å se på.
Fint for å kurere morgengretne sjeler. Hi hi.


Så lykke over lykke, fant jeg denne strøkne røde kjøkkenvekta.
Dette designet på vekter er liksom en favoritt for tida.
Har nå denne røde, en grønn, en hvit og en blå vekt med dette designet.
Skikkelig koselige å ha på kjøkkenbenken disse her.




På dette loppemarkedet er det også auksjon, som jeg nevnte i starten
Og på lørdagen var jeg spent tilskuer da auksjonariusen dro igang budrunene..
Så da auksjonen var godt i gang fikk jeg tilslaget på disse to pene Jesusbildene.
Det står skrevet "Jesus 1936" bak på dem, så da veit jeg hvor 
gamle de er. Har en samling med slike flotte bilder.




Detalj fra rammen, Flott dekor i selve ramme og jeg digger når det er montert
øyekrok oppå bildene. Synes det er grenseløst kult. Vet ikke hvorfor,
men jeg liker når det er slike oppheng på bilder.


Over til vanlige loppefunn igjen, det ble med Jesusbildene på auksjonen.
Seks stk eggeglass i kobber fikk jeg også med meg fra loppisen.
Disse var utrolig kule, og bare så nydlige til å ha små blomster oppi.



Et par utrangerte Piknik kofferter uten innhold synes jeg også
var så kule at de måtte med hjem til meg.
Herlig grønnfarge og en med karakteristisk rutete design.



Siste funn var dette speserisettet med nokså mange deler.
Ikke alle delene er hele, men se på den dekoren da. Så stilig og kul med de rundingene.
Alle delene er merket med "Import" så dette er gammelt,
vil tippe rundt 1930 tallet på grunn av dekoren. Skikkelig Art Deco, stilig!!!
¤¤¤¤
Da har jeg guidet dere gjennom mine loppekjøp denne helga.
Kan nok være at noe dukker opp på bruktblogg-butikken min etterhvert. Vi får se. 
Takk for oppmerksomheten får jeg vel si.
Dere er tålmodige som gidder se på mine loppefunn gang på gang.
Klem fra Marit


4 kommentarer:

  1. Er jo skikkelig spennende å se på alt det fine du finner
    på loppemarkedene. De bildene var jo nydelige.
    Men jeg har jo ikke plass til mer på veggene, og selger
    gjør jeg visst ikke, så da må jeg la vær å kjøpe så mye.
    Så forresten 10 dessertskåler fra Stavanger flint i Sverige
    for den "høye" sum av 50,- for alle. Men jeg kunne ikke ta
    de med meg på motorsykkelen, dessverre
    Jaja, noen ganger må en bare la ting fare.
    Men morsomt hver gang en gjør gode kupp.
    Kom oss ikke til Hadeland i helga.
    Var godt å slappe av hjemme siste dagene før jobbstart.
    Ønsker deg en flott dag :)

    SvarSlett
  2. så artig å se hva du fant. jeg var også der på lørdag men fant ingenting.
    tror det var litt for mye folk til at man kunne få med seg no. og folk flyttet seg ikke for barnevogn,
    men da sparte jeg de pengene. hehe

    SvarSlett
  3. Her var det skikkelig mye fint !! Liker såå godt disse bildene. Var selv på loppe- og brukt marked og fikk meg akkurat maken vekt som deg i akkurat samme farge :) Moro !

    SvarSlett
  4. Det er helt utrolig hvor mye fint du får tak i! Den krakken var da helt skjønn og veldig fn på trappen din sammen med melkespannet...lekkert!!

    Ha en fortsatt fin uke, Marit!

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett