mandag 25. august 2014

Resirkulerte blomster igjen...

Jeg resirkulerer mine blomsterbuketter når de begynner å bli litt slitne.
Slik ble det siste sukket til min store sommerbukett.
De endte opp i en gammel sausekopp fra Egersund. Synes igrunnen
det ble ganske dekorativt.



Ha-på glasset som ble omgjort til til telysglass i fjor henger også 
fortsatt med. For å være ærlig er dette en liten favoritt.
Drar det fram hver gang jeg skal pynte litt.


Gamle hengelåser er også dekorative.
Disse er det faktisk ikke jeg som har kjøpt men guttungen.
Så bruktgenene er videreført i familien...



Lyst og trivelig ble det med mye hvitt på dragkista mi.
Her byttes det ut hele tida. Ikke samme dekorasjon lenge her.
Morsomt med forandringer rett og slett. Og ikke kreves 
det så mye jobb heller. Raskere dette enn å pusse
opp, selv om det sikkert hadde trengtes etter 
10 år uten fornyelser på vegg, gulv og tak.
¤¤¤¤
Minner om at jeg har en trekning gående.
Meld deg på HER hvis du ikke allerede har gjort det.
God dag til dere alle sammen.

7 kommentarer:

  1. Nydelig bukett i et nydelig sausnebb:)
    Jeg liker så god alternativ oppbevaring av blomster.
    Hjemme hos oss har vi nesten ikke en "normal" blomstervase..

    Ha en fortryllende mandag.

    Klem Gerd Kr.

    SvarSlett
  2. Det ble veldig flott med de blomstene i det sausenebbet!
    Ha-på glasset var også veldig flott, har du en bloggpost om hvordan du gjorde det?

    God start på den nye uken :)
    Klemmer fra Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Hapå glasset var så enkelt å lage. Bare klippet ut en stjerne og limte på med bittelitt limstift.
      Så bare sprayet jeg hele glasset med spraymaling. Lot det tørke og fjernet papirstjernen.
      Knøt til slutt litt hampetråd rundt toppen.Bare prøv sjøl. Morsomt og dekorativt blir det også.
      Marit

      Slett
    2. Takk for en hyggelig liten synsopplevelse på en mandagsmorgen :-)

      Slett
  3. Fin bukett! De grønne blomstene er herlige :)

    SvarSlett
  4. Nydelig bukett og vakkert med så mye hvitt til pynt! Lykta er nydelig!
    Ønsker deg en fin mandagskveld!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  5. Virkelig en nydelig blomsterbukett i sausenebbet, Marit!! det hvite og grønne sammen var så pent!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett