fredag 22. august 2014

Rørleggeren har vært her...

Vi har hatt besøk av rørleggeren. En morgen da jeg skulle dusje var det ikke
noe varmtvann. Kan jo tenke seg hvor happy jeg var da. Selvsagt var dette også på en fredag...
Så jeg tenkte at denne helga blir nok lettvinn (ironisk), med vannkoking og det hele!!!


  Jeg ringte rørlegger og de kunne kanskje rekke det, "særlig", tenkte jeg...
Men innimellom er man heldig og en trivelig kar kom og fikset det varme vannet vårt 
raskt og greit. Han lærte til og med opp gubben slik at han kunne fikse problemet selv hvis
det skulle oppstå igjen. Virkelig en hyggelig overraskelse på en fredag.


Da rørleggeren var ferdig med jobben lå det igjen noen løse deler.
Da slo min gjenbruker side inn og tenkte at dette må jo kunne brukes til noe.
En kran fungerer fint som lysestake også, har jeg nå funnet ut.


Tror faktisk dette er den mest kostbare lysestaken jeg har. He he
For på regninga fra rørleggeren sto det at den nye krana som erstattet denne kosta over
åtte hundre kroner!!!
Er det mulig sier jeg, men jeg liker å ha varmt vann, så det er bare å 
betale å se blid ut. Samtidig som jeg nå har fått meg en veldig dyr brukt lysestake.
Godt man har fantasien i orden.
Her kastes intet!!! He he.
¤¤¤¤
Gjenbruksklem fra Marit

9 kommentarer:

  1. Artig. Trur du må være eit oppkome av idear . Veldig kreativ. Hadde aldri tenkt i dei baner.
    Go'helg
    Fredagshelsing frå
    Mildrid-Annette

    SvarSlett
  2. Så rustikt og stillig. Helt utrolig hva du kommer til å tenke på.

    SvarSlett
  3. Hi hi- nå måtte jeg le :) du er jammen meg god som finner noe ut av alt- og vann ble det !

    Du er herlig du :)


    God helg klem Monica

    SvarSlett
  4. Gratulerer med eksklusiv lysestake :P
    Veit du når loppemarkedet til Søndre Ål sportsklubb åpner i morgen?
    Regner med du har kontroll på sånt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det veit jeg ikke, for jeg skal ikke dit.
      Ble så skuffet over et par av betjeningen der i fjor at jeg ikke gidder gå dit i år.
      Pleier å stille opp å støtte opp rundt slike arrangementer, men i år blir det ikke
      noe støtte fra meg der gitt. Men det står vel på nettsidene til Hadeland tenker jeg.
      Prøv der du.
      Marit

      Slett
  5. Ja, en vannkran kan brukes til så mangt :-)
    God idé å bruke den som en lysestake; rustikk og uvanlig, og noe som ikke alle andre har :-)

    SvarSlett
  6. Så fin lysestake Marit he he, det er nesten ufattelig hvor dyrt sånt er det er til å få bakoversveis av.

    Men varmt og kaldt vann i krana må vi ha, god lørdag.

    SvarSlett
  7. Ha! This is so cute! Now you have hot water AND a unique candle holder! :)
    Susan

    SvarSlett
  8. Tack för hälsningen hos mig den blev jag glad för :) Alltid roligt med nya följare. Vilken fin ljusstake. Jag gillar tanken på att återvinna saker till vad de inte är tänka till för från början.
    Ha en fin vecka :)
    Kram Frida

    SvarSlett