mandag 8. september 2014

70 tallets "kirkestake" fra de 1000 hjem.

Ting-gal, ting-frelst, ting-kjøper, ting-digger, ting-fantast, ja man kan kalle 
seg så mangt. Eller rett og slett Skrotnisse. Jeg liker faktisk det siste best.
På et loppis nå i høst dukket denne i mine øyne fine lysestaken opp.



Det sa bare Pang, da jeg så den WOW, der var den liksom!!!
Måtte bare ha den, fordi jeg har gått og tenkt på akkurat en sånn stake.
Jeg har siklet på franske kirkestaker, men de er langt utenfor komfortsonen for 
min lommebok. Jeg kom til å tenke på at mormor hadde en sånn stake for to lys. 
Men den har jeg levert på en bruktbutikk i et svakt øyeblikk... Jeg leverer jo 
egentlig ikke noe, men kjøper. Må innrømme det dere.


OK, som den gjenbrukeren og skrotnissen jeg er så tenkte jeg at
akkurat en slik stake kunne sprayes hvit og så figurere som min billige versjon
av en flott Fransk kirkestake. Men nå har jeg enda ikke klart å spraye den.
Synes den var styggkul slik den er også jeg. Og bonusen er jo at 
roselysene fra 70-tallet fortsatt er intakte på denne. 
Her har noen spart på pynten sin.



Så nå telles det på knappene her, skal staken få være som den er,
eller skal den sprayes hvit. Har ikke kommet noe nærmere en løsning på "problemet" mitt jeg.
Men noen problemer skal man jo ha å bale med, så med dette "verdensproblemet"
mitt ønsker jeg deg en flott dag.  Spray eller ikke, spray eller ikke? 
Vanskelig dette gitt...

2 kommentarer:

  1. Så fin :-) Jeg bruker å løse det med at, jeg forsøker å få tak i en til og så sprayer jeg den. I tilfelle det blir bomskudd så har jeg en intakt.
    Men av og til får jeg ikke til å spraye hverken den ene eller den andre og er derfor på jakt etter den tredje......Og slik går nå dagene :-)
    Ønsker deg en fin uke :-)

    SvarSlett
  2. Jeg ville ALDRI ha sprayet denne fine staken, da ser den ikke gammel ut lenger. Den er så ekte og fin slik den er nå.
    Men det er min smak.
    Hilsen Inger Katrine

    SvarSlett