søndag 28. september 2014

Bruktfunn UKE 39, del 2...

Da er jeg tilbake med flere loppekupp fra sist søndag.
Alltid spennende å se om man finner noe fint når man kommer på loppis
på dag to... Men jeg synes jeg fant riktig så mye artig jeg.
Noen av tingene jeg viser dere i dag var jo faktisk også funn jeg gjorde på
Ekebergmarkedet. Hadde bare ikke fått lagt inn bildene i går...


Starter med denne kule kakeforma her, og disse to fine
gevirene fra et Rådyr må det vel være? Skikkelig kule ting.


Denne blikkesken og denne nøsteholderen var funn jeg
gjorde på Ekeberg sist lørdag. Typiske Marit funn. He he.


Nå er vi tilbake på loppiset igjen, hvor dette herlige rosa 
stettfatet selvsagt måtte finne vegen hjem sammen med meg.
En søt retrosak faktisk. Husker mormor hadde et sånt.


En fin gammel Norsk kjeramikk bolle, eller skål kan man vel si.
Jeg liker disse fine mønstrene og at den var i rosa var vel heller ikke
med på å dra ned inntrykket for meg...


Denne tre esken fant jeg også på Ekeberg. Lokket har falt av,
men den hadde en aldeles utrolig fin patina. Da var jeg helt hekta og
MÅTTE bare ha den med meg hjem.


Disse fem gamle franske asjettene med den herligste
dekoren på fant jeg også på loppiset. Hadde jeg ikke trodd jeg
skulle finne. Men man blir stadig overrasket!!!


Fire fine gamle Norske kjeramikkasjetter fant jeg også på loppemarkedet.
Disse var jo bare nydelige da. Fra Arol Halden. 
Nydelig rosedekor på dem.


Denne lille skåla i plett var også en liten sak
jeg fant på Ekeberg. Synes den var så søt, men så faller jeg
nokså ofte for plett ting også da...


Nå er vi tilbake på loppis igjen og denne lille boksen her
er nok helt ny, og har hull på toppen så det er en sukkerstrøer, eller 
kakepynt strøer. Men den var så søt at jeg plukket den med meg.
Hesteskoen fant jeg også på loppemarkedet.


En gammel boks som har inneholdt Marie kjeks fra Sætre,
fant jeg på Ekeberg. Selve boksen er i blikk og den har rester av papir
utenpå. Synes den var så sjarmerende at jeg ville ha den.


Nok en boks fra Ekeberg. 
De små grønne skuffene jeg kjøpte der har allerded
blitt favoritter hos meg.!!!


Til slutt fant jeg denne skåla i opalinglass på loppemarkedet.
Slike skåler er fine synes jeg. Litt godis oppi her
og du har både noe godt for ganen og for øyet.
Litt av en fangst sist helg for meg. Jeg hadde det sååå morro
både på lørdag og søndag. Digger å gå å lete etter kule,
vakre, gamle og fine ting.
Vi blogges i morgen.

11 kommentarer:

  1. Her var det mange flotte ting.
    Nesten så jeg får lyst til å reise på loppemarked.
    Er ikke så på det nå, har ikke plass til så mye mer syns jeg.
    Men litt suplering av serviser en alt har kan en jo ta med seg.
    Ikke så ofte en finner det, men det hender jo. Og så syns jeg det
    morsomt å bare kikke og jeg da, uten å kjøpe så mye.
    Men er sjelden det passer for meg å reise på loppemarkedene som
    er her i området siden jeg jobber så pass mye i helgene.
    Har sine fordeler alt, hehe
    Ønsker deg en riktig god dag :)

    SvarSlett
  2. Så mange nydelige bruktfunn! Den gamle kakeforma var jo bare supersøt! Enten så er du innmari god til å spotte de bra tingene, eller så har dere superbra loppemarkeder rundt der du bor! ;) Det er vel helst det første. Jeg synes det har blitt mindre og mindre av de riktige ordentlige gamle fine tingene. Jeg synes det er mye av nyere dato på de loppisene jeg har vært på i det siste. Men, det er like morsomt og spennende ferdet om ;)

    God søndag kjære deg :)

    SvarSlett
  3. wow, was für schönes altes geschir und das hufeisen ist cool!!! einen schönen sonntag wünscht angie aus deutschland

    SvarSlett
  4. Du og du - her var det mange fine skatter.
    Det som slo meg når jeg såg på bildene -
    var at mange av disse hadde jeg sikkert gått forbi,
    men når jeg ser de her hos deg - så blir jeg helt solgt..
    Slle tingene var bare SÅ vakre :)

    Rart det der - man ser seg "blind" når det er så mye å se på på loppis....

    Ha en fin søndag - klem

    SvarSlett
  5. Her var det mye fint :)
    Morsomt å se hva andre "finner" , skjønner at det gjelder å ha et "kreativt" øye.
    Stilig

    SvarSlett
  6. Skulle vært med deg på loppemarked- du finner jo så mye fint :)

    Her driver jeg å vaske kjøkkenskap og skuffer- må gjøres en gang i blant det også.

    God søndag klem fra Monica

    SvarSlett
  7. Ja, her var det mange fine ting :-)
    Ønsker deg en fin søndag.
    Klem

    SvarSlett
  8. Wow så mycket fint du fann !! Gillar bakformarna :) Kram Anna

    SvarSlett
  9. Her var det myyye fristende. Morsomt du fikk med deg de skuffene under her :):)
    Kan tenke meg du har storkoset deg ;)

    Klem på KREM ♥

    SvarSlett
  10. Her var det masse masse fint og spesielt likte jeg keramikk asjettene :-) Ønsker deg en fin uke :-)

    SvarSlett
  11. Så masse fint du finner, Marit!! Kakeformen er min favoritt:)

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett