lørdag 27. september 2014

Bruktfunn UKE 39.

Ja, jeg har jo lovet dere en liten titt på hva jeg fant på 
Ekebergmarkedet sist lørdag. Det ble en del saker og ting, om enn
ikke de største funnene. Så da får vi vel bare kjøre på da...


Hadde du sett? Det hadde ikke jeg ihvertfall, så denne søtingen
her den måtte jeg ta med meg hjem. Denne kjemper med den blå varianten
som jeg har vist dere før, om å være favoritten blant boksene her nå.


Så var det fem skuffer fra en gammel disk fra en jernvarehandel som
ble med meg hjem. Sjekk grønnfargen da!!! Kunne jo ikke la disse
stå igjen på Ekeberg og vansmekte...


Jeg liker bokser veldig godt og denne her fra Lerums 
har inneholdt Bringebærsyltetøy. Nå har den fått lov å være blomsterpotte
for høstens Ildtopp her hos meg.


En annen ting jeg er veldig svak for er gamle kurver.
Denne er ganske liten og nett.
Fint med dekoren på sidene synes jeg. Koselige ting som dette
er noe jeg faller for hele tiden...


Hallelujah!!! To slike blå Cap bokser til.
To forskjellige størrelser.
Tenk at sukkertøy kom i så fin innpakning før da!!!
Boksene er like søte som sukkertøyene...


Joda, det ble faktisk enda flere bokser med hjem...
Okergult er uimotståelig og med den herlige patinaen som
disse to her har. Da var jeg solgt, eller boksene
var det, for å si det sånn!!!


Litt småtterier fant jeg også.
Som dette nydelige gamle barberspeilet og den fine knaggrekka.
Speil har jeg også lett for å raske med meg.




Detaljer fra knaggrekke og speilet.
Sjekk det tykke glasset på speilet da, også den fine
fargen på bakstykket. Fargen på knaggrekke er
også upåklagelig. Varm glød!!!


Dette gamle fatet med porselens bunn er ganske slitt.
Men porselensbunnen har klart seg fint.
Jeg synes det er noe sjarmerende med akkurat denne type fat.
Dette var Ekebergmarkedets funn for min del.
¤¤¤¤
Men dere!Jeg var jammen meg på loppis på søndagen også jeg.
Fant ut at det var ett ca 40 minutter fra der jeg bor,
Det måtte jo sjekkes ut, så da blir det et bruktfunn innlegg i morgen også. Hi hi.
Eller er dere lei av alt det gamle rælet jeg viser dere?
Tror jeg aldri blir lei av disse gamle og herlige gjenstandene sjøl.
For meg har de mye sjel og en historie å fortelle.
Så hvis du orker er det nok ett bilderas med gamle saker også
i morgen. Jeg gleder meg til å vise dere det også!
¤¤¤¤
GOD LØRDAG DA ALLE HERLIGE BLOGGLESERE!!!



12 kommentarer:

  1. Åååå , so mykje fint du har funne. Dei boksane var utruleg fine. .eg er og svak for gamle boksar, til mannjens store fortviling:-).. Hadde vore kjekt å vite kva du betalar for skattane dine.....Eg syns ofte prisane blir for høge på loppemarkeda her omkring. Syns ein skal gå heim med følelsen av å ha gjort eit kupp......
    Gler meg veldig til å sjå nye skattar hjå deg i mårå.....
    Klem
    Mildrid-Annette

    SvarSlett
    Svar
    1. Prisene varierer fra marked til marked. Og her på Ekebergmarkedet er det jo haugevis med forskjellige selgere. Men jeg har betalt fra kr 40 til kr 100 for stykket av disse boksene. På loppemarkeder ser man sjelden bokser her også, og har de noen er de gjerne nokså dyre har jeg erfart. Så boksene mine kjøper jeg gjerne på markeder. Billigst der.
      Marit

      Slett
  2. Akk, er så kjekt å følge med på kva du plukkar opp frå marked og butikkar. Utruleg flotte boksar og dei skuffene var nydelege! Dei kan jo feks settast saman til små hyller på ein vegg, det er jo mange mulegheitar der. Det er heilt klart mykje fleire marked og loppemarked på austlandet, heldige er dåke. Men me kan vere heldige her borte også, ein sjeldan gong. Til dømes i fjor då den gamle husmorskulen i nabokommunen skulle selge tinga sine på loppemarked, der var det mykje bra! :-)

    Ha ein fin laurdag!

    SvarSlett
  3. schöne alte dosen!!! ich liebe ihre dekoration!!! alles liebe von angie aus deutschland

    SvarSlett
  4. Jeg syntes du fikk kjøpt deg mye fint.Utrolige fine bokser!Endelig ser det ut til at jeg også får meg en slik blå Cap-boks.
    Fortsett å vis oss bruktfunn!
    Ha en fin helg!
    Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Mye fint du hadde fått kjøpt deg :-) Jeg må innom bloggen din en tur i morgen også så jeg få se enda mer :-)

    Ha en deilig helg :-)

    SvarSlett
  6. Jammen fant du mye fint nå også, Marit!! Du er en racer på å finne gamle fine bokser:) Det speilet flott ut, skulle gjerne sett det et helt bilde av dette...elsker gamle speil. Jeg er klar for å se flere funn...kom med de..hihi...

    I mellomtiden ha en fortsatt fin helg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  7. Åh vilka fina fynd! Jättefina saker! Underbara bilder också...alltid lika kul att kika in till dig ska du veta!
    Ha en skön och rofylld helg...
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvarSlett
  8. Blir ille lei av "det gamle" rælet du viser, det er nesten som å være på loppis selv og det elsker jeg :-) ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  9. Så mange herlige funn :)
    Jeg lurer på hvordan du klarte å bære med deg alt? Hehe
    Når jeg så innleggene dine nå kom jeg på at jeg glemte ett
    loppemarked på Noil huset i går. ÆSJ,
    Gikk i glemmeboka siden vi skulle ha 30årslag i går.
    Synes de blå boksene var allerfinest :) og ikke minst de grønne skuffene.

    SvarSlett
  10. Så mye fint du fant deg :)
    Koselige bokser.....og sukk...for en vakker grønnfarge på skuffene :)

    Ha en fin uke

    SvarSlett
  11. Blir aldri lei av å se på bruktfunn ;-) Herlige skatter du har fått med deg hjem :-) Utrolig morsomt med loppis ;-)

    Ønsker deg en super ettermiddag og kveld!

    SvarSlett