onsdag 17. september 2014

En blomst som skifter farge.

Ja i dag har jeg lyst til å vise dere den ene av
Krysanthemumene jeg har stående på trappa. Den har nemlig
hatt ett utrolig blomstringsforløp. Selve antallet blomster har vært mange,
men at den også i løpet av disse ukene skulle skifte farge tre ganger
det var mer enn jeg hadde forutsett. Litt facinerende egentlig.


Slik ser den ut nå, bildet over her viser en nydelig utgave av den
med hvite og lilla blomster. Den er utrolig vakker.


Men jeg må jo vise dere hvordan den var da det hele startet.
Da var nemlig blomsten gul, med litt lysere kanter på blomstene.
Jeg kjøpte rett og slett en liten solstråle...


Så bleknet gulfargen bort og blomstene framsto som hvite.
Fortsatt er jo blomsten helt nydelig. Så her har Krys'en skiftet fra gul til hvit.
Første fargeskifte er unnagjort.


Men så begynte det å skje ting, som forundret meg litt.
Noen av blomstene ble lilla i kantene. Dette fanget min oppmerksomhet
og jeg fulgte med hver dag for å se etter flere lilla blomster
på min gule, nei hvite var det jo nå Krys.


Så ble flere og flere av blomstene lilla i kanten og
blomsten har forandret karakter igjen. Fortsatt like nydelig synes jeg.
Denne blomsten var litt som et Kinderegg, tre ting i en.
Gul , hvit og lilla blomst, Morsomt rett og slett.


Synes akkurat denne Krys'en her virkelig gav valuta
for pengene. En blomst med innebygde overraskelser. Det liker jeg.
Blir nok sånne på trappa neste høst hos meg også.
¤¤¤¤
Fin dag til dere.

7 kommentarer:

  1. Ja det var ikke værst. Noen ganger får en mer enn forventet.
    Flott med lilla krysantimum syns jeg da.
    Men de gule solene var jo også fine
    Ønsker deg en strålende dag :)

    SvarSlett
  2. Forunderlig og vakkert! Ha en strålende dag! Klem

    SvarSlett
  3. ihre blumen sind wunderschön, ich liebe die farben!!! angie

    SvarSlett
  4. Så morsomt at den forandrer farve, og nydelig farve er det også :-)
    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  5. Jeg kjøpte også en sånn, men min hva lysrosa, ble hvit og når er den mørklilla og hvit :)
    Min begynner å visne litt, men plukker av de avblomstrede blomstene og lar den stå litt til

    SvarSlett
  6. Vackra bilder :)
    Ha en fin vecka!
    Kram Frida

    SvarSlett
  7. Härliga bilder på krysantemums - en sådan fin blomma den här tiden på året!
    Ha det så bra!
    Kram Ingrid

    SvarSlett