tirsdag 23. september 2014

En liten skogtur.

Var på en liten sopptur en ettermiddag etter jobb. For en gangs skyld husket jeg å ta med 
kamera. Det har nemlig lett for å bli liggende igjen hjemme.
Ser at mange lurer nå og tenker at, ,jammen du har vel med mobilen og kan ta bilder med den. 
Svaret er både ja og nei. Jeg har med mobil, men den er gammel. 
Har ikke noe bra kamera på den, så nei jeg gidder ikke ta bilder med den.
Jeg er ikke akkurat oppdatert når det gjelder mobil.
(Hmm, det gjelder vel en del andre ting også faktisk,  det må innrømmes...)


Den første vi møtte på turen var denne skjønne unge kviga her.
Jeg digger kuer og mannen måtte pent stanse bilen så jeg fikk foreviget
denne unge damen her. Dere synes den er søt dere også?! Eller er det bare meg, 
som liker kuer så masse?  Bildet er tatt fra bilen, som sagt.
Vi må nemlig kjøre et godt stykke for å komme oss til soppstedene våre.


Når vi først er framme og begynner å gå, er dette et
av de flotte stedene vi går forbi. Ikke vondt å være ute i guds frie
natur når man har så mye fint å se på. Her kan man puste
ubesværet og man merker ingen verkende muskler eller andre
uhumskheter. Dette er rekreasjon for meg.


Forhåpentligvis snubler man også over dette.
Det er jo det vi er på jakt etter, Kantareller!!!
Og vi fikk med oss en del på denne turen, men 
det var ikke så mye som det pleier faktisk.


Vi avsluttet turen med å kjøre oppom et nytt hyttefelt i 
Vestenden av Mylla, som dette vannet heter.
Her var det jammen meg litt av en utsikt. Skjønner godt
at noen kjøper seg hyttetomt her ja. Selv om det koster flesk...
Bare for å sette Mylla litt på kartet for dere som ikke er kjent,
så er dette den Nordlige grensa inn til Nordmarka.
Herfra er det vel en 6 mil å gå så kommer du til Oslo by.
Flott skitur på vinteren det, eller sykkeltur på sommeren.
Helt ærlig så har jeg ikke gjort noen av delene, men begge
tingene står på lista mi over ting jeg burde gjøre og har
lyst til å gjøre. Er bare litt treig av meg...
Marit

8 kommentarer:

  1. Go`morn! :) Så fine naturbilder! Og den søte kviga da! :) En tur ut i naturen er rekreasjon for meg også, men jeg er ingen soppsanker. Liker å spise det da... Ønsker deg en fin høstdag!! Klem

    SvarSlett
  2. Koselig innlegg - ingenting som er som en tur i skogen. :-)
    Det blir dessverre for få turer på meg akkurat nå, men slikt kan man jo ta på sparket hvis man har litt fritid. :-)
    Ønsker deg en fin tirsdag!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  3. Nydelig kvige! så kvit og fin.
    Eg har også mobil uten kamera, har min første enda, den virker jo og da trenger eg vel ikkje ny? ;-)
    Eg ligger å luker i hagen, om dagene, har forsømt den i sommer, for tørt og varmt. så nå må eg renske opp litt. skulle ha gått mere turer, heilt klart.
    Hadet godt, Klem,

    SvarSlett
  4. Så deilig med en sopptur i fint vær! Og kua er jo bare vakker.Det er vel ikke det beste kantarellåret i år, men så godt med det vi finner.
    Ha en fin dag!
    Mvh.Anne-Mari

    SvarSlett
  5. For en fantastisk utsikt!! Flotte bilder fra naturens skattekammer. Høsten er en fin tid på fine dager. ;)

    SvarSlett
  6. For noen flotte naturbilder :-) Og den kua var jo bare så søt :-) Jeg er rett og slett vilt begeistret for kuer, synes det er så koselig å ha dem beitende rundt "Huset i Øyen". Også er det så nysgjerrige og skal stadig vekk sjekke om det foregår noe spennende.
    Ønsker deg en fin dag :-)

    SvarSlett
  7. sooo schöne herbstbilder!!! einen schönen abend wünscht angie aus deutschland

    SvarSlett
  8. Så söt kossa och vilka fantastiska naturbilder! Magiskt vackert...
    Tack för din rara kommentar, blev så glad!
    Ha en finfin vecka.
    Kram,
    Titti

    SvarSlett