torsdag 25. september 2014

Giftige bilder...

Utrolig hva man finner, eller ser er vel mer riktig å si, når man er ute i skog og mark.
På en av mine soppturer fanget denne fluesoppen øyet mitt.
Den er jo rett og slett formet som et hjerte.


Man kan vel si at dette er et giftig hjerte...
Dem skal man holde seg langt borte fra både i soppens verden, men ellers også. 
Farlig pent kan man også kalle det, for Fluesoppen er så tiltrekkende
der den står i skogen og lyser mot deg. Men akk så giftig, det lyser FARE av den.


Uansett hvor farlig den er så MÅ jeg stadig vekk ta bilder 
av disse herlige fargeklattene som skyter opp av den høstlige skogbunnen.
Denne tror jeg har stått modell for julepynten.
Jeg digger pappsopper til jul også nemlig...


Disse to måtte også inn på minnekortet...
Et skikkelig høstbilde synes jeg, med det tørre høstgresset og litt 
gult løv rundt omkring.


Huff, håper ingen faktisk har tatt en bit av denne!!!
Selv om det ser sånn ut...
Dette er en sopp du IKKE vil smake på.
Ble noen giftige bilder i dag, men bare å se på, det er ikke farlig.
Heldigvis!!!
¤¤¤¤
Ønsker dere en giftfri dag.





3 kommentarer:

  1. Giftig eller ikke - fine bilder :-) Merete-smil

    SvarSlett
  2. Det var nydelige bilder da- spesielt det med hjerte :)

    Ha en nydelig dag

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  3. Flotte bilder du ahr tatt av fine
    sopper. Så flott at du fant en
    formet som et hjerte. Nydelig.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett