fredag 12. september 2014

Høststemning.

I dag er jeg i skikkelig høststemning og for meg er det ikke noe negativt.
Blir ofte mer skapende og får liksom ånden til både det ene og det andre om høsten.
Gå i skogen å plukke sopp, bær eller bare kose seg er helt topp nå.
Eplene våre har falt ned fra det gamle treet og jeg måtte bare ta noen bilder med dem 
liggende rundt på bakken som pynt. Pleier å plukke de opp og legge de i en haug. Så får 
rådyra spise av dem til vinteren når de graver dem fram. Sikkert en godbit for dem.










Et bilderas her i dag med høststemning.
Fint å se at det gamle treet fortsatt kan bære så mye frukt.
Selv om det egentlig bare innebærer jobb med å plukke opp eplene  fra bakken. 
Men siden de gir god næring til rådyra på vintern er det helt OK å legge litt jobb i å plukke
 dem opp. Man skal være snill mot dyra er mitt motto. Rådyra gir så mye glede 
tilbake når man kan se på dem til vinteren. Koselig besøk å få det.
Så dette treet blir ikke hugget så lenge jeg får bestemme.
¤¤¤¤
Ha en fin høstdag alle trivelige lesere.
Koselig med alle kommentarer dere legger igjen her hos meg.
Jeg setter utrolig stor pris på at dere skriver noen ord.
Masse klemmer fra Marit



8 kommentarer:

  1. Hei! Ja, nå blir det fest for rådyra! :) Fine høstbilder og så "kule" stoler da!! Ha en god dag! Klem fra Jorid

    SvarSlett
  2. Mye fint man kan lage ut av epler.
    Viktig å bruke resursene i naturen :)
    Jeg har laget eple og plommesaft, eplekake og eplemos :)

    SvarSlett
  3. was für ein prächtiger baum, den hätte ich auch gern im garten!!! liebe grüße von angie

    SvarSlett
  4. Härliga bilder och snygga stolar :) Ha det gott. Kram Anna

    SvarSlett
  5. Hei på deg;)
    Deilig med høst når vi har slike herlige dager!
    Epletreet vårt også gir mye frukt tross høy alder;)
    God helg til deg!

    SvarSlett
  6. Ja, man skal være snill mot dyra, og jeg er sikker på at rådyra blir glade for alle eplene :-)
    Koselig med rådyr i haven; jeg har dessverre ikke sett noen i vår have etter at vi fikk hund for 1,5 år siden... Men det kan være de lusker rundt når jeg ikke ser... :-)
    Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
  7. Vi samler også mye epler til rådyr og elg.I går fikk jeg pakka med gevinsten.Nydelige ting som jeg vil glede meg over!
    Tusen takk og ha en fin helg!
    Hilsen Anne-Mari

    SvarSlett
  8. Veldig arti med de stolene. Herlig farge!! God helg

    SvarSlett