mandag 15. september 2014

Inspirert av fransk landstil.

Jeg er visst litt inspirert av Fransk Landstil om dagen.
Så min gamle gode kjøkkenbenk og tallerkenhylla over den har fått
seg en "bli ny dag". Jeg har tonet ned fargebruken her og synes det var morsomt
 å prøve noe nytt nå. I tallerkenhylla har jeg vel ikke byttet ut annet enn de
små gjenstandene som står i nederste hylla noen gang. Så det var
på tide å prøve noe litt annerledes her nå.



Disse lysestakene laget av tre liker jeg virkelig godt.
Sammen med brødfjølene, litt kobber og denne fil de fer kurven ble de 
et fint blikkfang her på enden.




Kurven med glasseplene står der så alle kan forsyne seg.
Dessuten er det lettvint å slenge sammen ei eplekake når hovedingrediensen
står så lagelig til. Har et lite lager i fryseren alt...



Her på veggen henger en del gammelt kobber, og den gamle kaffekvernen i porselen. 
Så har jeg samlet noen gamle bokser laget av never og et lite tablå med
gamle kjøkkenting laget i blikk. Blikkting er både rå og dekorative på en gang.




Terrinen og sausenebbet er loppefunn fra en uke tilbake.
Disse fant jeg utrolig nok da jeg stakk innom et loppis den aller siste timen 
det var åpent. Rakk det akkurat etter jobben forrige søndag.





 Det ble masse bilder her i dag, men så har dere fått en guidet
tur fra den ene enden av kjøkkenbenken til den andre også da. He he.
Som vanlig klarer ikke jeg å fatte meg i korthet. 
Det er bare sånn jeg er... 
¤¤¤¤
Ønsker dere en god ny uke.


9 kommentarer:

  1. Så mange flotte detaljer i kombinasjon på ditt kjøkken..
    Veldig flotte de kannene i 3 forskjellige størrelser :)
    Når høsten kommer får ihvertfall jeg behov for å flytte på ting
    eller kjøpe noe nytt for sesongen :)
    Du er flink til å gjøre forandringer heletiden, inspirerende

    SvarSlett
  2. For et herlig kjøkken,her var det virkelig fransk landstil. :))
    Så fristende eplekurven så ut.
    Ønsker deg en herlig ny uke,
    Klem Mette.

    SvarSlett
  3. Her var det mye fint.
    Flott terrin og sausnebb.
    Koselig kjøkkenkrok.
    Ha en herlig dag i sola :)

    SvarSlett
  4. ich liebe alle alten teile, ihre dekoration ist soooo schön!!! alles liebe von angie aus deutschland

    SvarSlett
  5. Herlighet, SÅ mye fint! Jeg kjenner at jeg blir litt misunnelig, jeg ;) Skulle gjerne ønsket meg et sånt kjøkken, med så mange fine, gamle ting! Den nydelige kaffekverna (om det er det det er da..?) og de nydelige tallerkene med gullkant - superfint!

    God mandag!

    SvarSlett
  6. Så koselig kjøkken du har, med så mange fine ting :-)
    Likte spesielt godt den kaffekverna jeg også :-)

    SvarSlett
  7. Nydelig Marit :) Alt er så vakkert- særlig de tallerkenen med gullkanten og terrinen. Og de knivene- nydelig :)

    Ønsker deg en fin ny uke

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  8. Utrolig koselig på kjøkkenet ditt, Marit!! Her var det mange fine skatter:) Eplene så da veldig fristende ut!
    Ønsker deg en flott uke!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  9. OH, I love the French Country look! Your vignettes looks so pretty!
    Susan

    SvarSlett