mandag 29. september 2014

Røde epler og en gammel terrin.

Jeg har helt ærlig forelsket meg seriøst i denne gamle
 krakelerte terrinen her. Kjøpt på loppis. Så anvendelig og fin 
til så mangt, nå også som fruktfat. 



Eplene er så fine og de smaker supergodt nå.
Norske epler spiser vi massevis av her i huset om dagen.
Fint å ha et pent fat å ta dem fra.


Ute har høsten satt sine første tegn på Bjørka bak huset vårt.
Men lurer på om den er litt forvirret jeg, for med et gult blad og nye rakler på
samme grein tyder det på at Bjørka er litt årstidsforvirret. Hi hi.
Det er jo fortsatt varmt og fint om dagen, så jeg kan jo skjønne at den er litt usikker.



For øvrig synes jeg at eplene smaker enda bedre når man 
kan forsyne seg fra et pent fat. Klarer liksom ikke å gå forbi uten å ta 
med seg ett eple i farten. Og frukt er bra, så her er det bare 
å forsyne seg alt man orker.
¤¤¤¤
Håper forsyne meg at dagen i dag blir 
både god og glad. Hi hi.
¤¤¤¤
Det blir forresten også et lite natur innlegg hver kveld denne uken.
Håper det kan inspirere noen til en liten tur ut.
Inkludert meg selv, det hender jeg trenger en dytt bak,
 for å komme meg ut nemlig...

8 kommentarer:

  1. En nydelig terrin, og kjempefin som fruktfat.
    Liker å kunne bruke ting en kjøper, ikke bare
    ha de i skapene. Og en suppeterrin er det ikke
    ofte en bruker til suppe, så da er det kjempefint
    å ha andre bruksområder.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  2. Nå sitter jeg her bare og Wow´er (har jo hund i huset hihi om du tok den) over alt det fine og nydlige du har fått med deg hjem fra loppis.Det var ikke småtteri heller,så gøy å finne så mye!!! :)))
    Og terrnen din her,sååååå nydelig patina jeg bare sikler!Fint til alt,både med og uten noe oppi!Var så lekkert med bestikket i boksen også,herlig bilde ! Ser at mange har begynt å tenke på julen og selv om jeg prøver å unngå det enda kunne jeg ikke la være å tenke så flott terrinen må være med juleblomster oppi!
    Skal hente meg en skatt selv i dag,bare sett på bildet er spent på virkeligheten!!! ;)
    Ha en flott ny uke og fin mandag!
    Toveklem .)

    SvarSlett
  3. Det er så nydelig og dekorativt med epler. Selv har jeg ikke epletre, men jeg kjøper epler for å dekorere med....for de er så fine!!!
    Ønsker deg en fin dag :-)

    SvarSlett
  4. sie haben wunderschön dekoriert!!! liebe grüße von angie aus deutschland

    SvarSlett
  5. Veldig fint med de røde eplene til den hvite terrinen :-)
    Ja, det er nok flere trær og blomster som er litt forvirret nå om dagen... :-)
    Ønsker deg en fin mandag :-)
    Klem

    SvarSlett
  6. Bare lekkert!!
    Vi har hatt lite epler i år, ellers hadde nok jeg også fylt opp min gamle terrin med de vakre, velsmakende fruktene. Blir liksom ikke helt det samme med kjøpeepler, synes jeg.
    Ønsker deg en fin ettermiddag!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  7. Wow for en vakker skatt du har funnet deg.
    Jeg får aldri nok av slike gamle suppeterriner,
    krakkelert gjør ingenting:)

    Lekkert med de røde eplene i.

    Ha ei flott uke.

    Klem, Gerd Kr.

    SvarSlett
  8. Suppeterriner kan brukes til så mangt og er alltid dekorative...herlig med de røde eplene! Veldig fine bilder!

    Ha en fin uke!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett