tirsdag 9. september 2014

Skyfri himmel.

En skyfri himmel og åkeren med raps står der og venter på å høstes.
Joda, en utsikt til skyfri himmel er det rene eventyret det.


Men eventyr er eventyr og dermed ikke sanne...
Og ofte dukker det opp noen skydotter i horisonten.


Men klatrer du litt opp, får du mer utsyn og oversikt.
Du ser mer enn bare det som er rett ved dine føtter og selv om 
det er noen skyer på himmelen er den likevel flott!!!


Så kommer fokuset da. Hva velger du å fokusere på?
Skyene i horisonten, utsynet til landskapet rundt deg,
eller kanskje du bare ser det som er nærmest deg, 
jammen har man mange muligheter...


Hva gjør du dagen til og hvordan velger du å se
på det som er foran deg? Hvilken veg velger du å gå.
Ja det er jammen ikke godt å si, for det er
definitivt mange alternativer.


Uansett er det iblant godt å krabbe opp å få litt utsyn og oversikt.
Kanskje blir utsikten videre og horisonten litt lenger bort...
Bare noen filosoferinger fra meg igjen.
Det kom av seg selv da jeg så bilde-
serien jeg hadde tatt.
¤¤¤¤
Ønsker deg en flott dag, med vid horisont
og god utsikt. He he.


4 kommentarer:

  1. Herlig.
    Kan jeg kopiere ut de bildene?
    Er jo flotte å bruke i menighetssamenheng også.
    Skal selvsagt si hvem som har tatt de. Og de skal
    ikke masseproduseres.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  2. Fine bilder - og viktige spørsmål,
    hva fokuserer man på :)

    Ha en fin dag.

    Høstklem, Gerd Kr.

    SvarSlett
  3. Hei på deg!
    Nydelige bilder og meget kloke ord!!!!!!
    Trur eg må opp på en "bakketopp" å titte litt rundt, kanskje eg får eit litt anna syn...
    Takk for den flott filosofiske vinklingen :o)
    Ha ein super fin (skyfri) dag!
    klem

    SvarSlett
  4. Godt skrevet, Marit og flotte bilder!

    En fortsatt fin uke ønskes deg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett