torsdag 25. september 2014

Verden er ikke stor...

Nå skal jeg fortelle dere en morsom og for meg hyggelig hendelse fra i dag.
Jadda, helt rykende ferskt nytt på bloggen i kveld!!!
Noen ganger er ikke verden så fryktelig stor altså, og dette var rett og slett artig ...
Bare scroll deg nedover så skal du få høre hva som hendte.


Jeg jobber i Hønefoss og var i embets medfør i en av byens Hagesentre.
Hadde plukket ut en uteblomst jeg skulle kjøpe med for noen andre, og sto ved kassa
og skulle betale for den flotte høstlyngen jeg fant.


Og når du står sånn ved disken og det står en person ved siden av deg
i en annen kasse rett ved, så kan du ikke unngå å se på denne personen. Og jeg fikk med 
en gang følelsen av å ha sett denne damen før. Visste bare ikke helt hvor det var???
Så jeg tenkte så det knaket tror jeg. Men så pratet hun litt med damen bak kassa og jeg fanget
opp en umiskjennelig dialekt. Man kan nemlig ikke lukke ørene, så man får med seg
sånne detaljer når man står slik side om side, enten man vil eller ikke...


Akkurat i dette tilfellet må jeg vel innrømme at jeg faktisk hadde spisset ørene
 mine litt ekstra, fordi jeg synes det var noe kjent med damen ved den andre kassen. 
(Yess, innrømmer at jeg var veldig nysgjerrig og opptatt av å få bekreftet 
min antagelse som da hadde begynt å ta form oppi topplokket mitt.)


Så da jeg hadde betalt og hadde fått posen med blomsten oppi
lot jeg alminnelig sjenanse og folkeskikk være, og spurte rett og slett
damen om hun tilfeldigvis het Inger? Og det gjorde hun faktisk!!!
Så da hadde jeg gleden av å helt uventet treffe Inger som er damen bak den flotte
 bloggen Mor Ingers Hus. Så utrolig gøy å treffe en annen bloggedame.
Og Inger var faktisk den første som fanget opp min blogg og la den inn 
på bloggrullen sin . Så dette var utrolig artig for meg.


Så til deg Inger: Det var utrolig kjekt å møte deg.
Håper vi treffes igjen også senere. Det var hyggelig å snakke med deg.
Har man de samme interessene og liker mye av det samme
så har man ihvertfall ikke problemer med noe å snakke om.
Kan ikke annet enn si jeg er superglad for at jeg har blitt en del av
det store fellesskapet som Bloglandia faktisk er.
En morsom hendelse i hverdagen med en liten påminnelse om
at verden ikke er så veldig stor.
Pluss at det også noen ganger er lurt å være litt frampå og nysgjerrig. He he.
Ønsker dere en flott torsdagskveld!!!

11 kommentarer:

  1. Så moro :) Har møtt Inger selv et par ganger og hun er ei superflott dame på alle måter :)


    God kveld klem Monica

    SvarSlett
  2. Bra at du snakket til henne så du fikk bekreftet at det var henne.
    Hun er jo ei veldig koselig dame.
    Ha en forsatt herlig kveld :)

    SvarSlett
  3. Morsom historie! Bra du var freidig nok til å ta kontakt, det lønner seg som regel :)

    SvarSlett
  4. Kjekt å være frampå noen ganger :)
    å så er det så gøy å treffe på andre bloggere.

    Ønsker deg en fin kveld.

    Høstklem, Gerd Kr.

    SvarSlett
  5. Så utrolig kjempemorsomt,kjempekoslig og kjempetilfeldig!Og helt sikkert meningen :))))
    Rart hvordan det "lager seg til" av og til,det hadde nok vært et artig skue å sett deg når du begynte å spisse ører og få mistanke,hihi!!!!
    Og vet du hva - jeg synes det er totalt lov og bare herlig at alminnelig folkeskikk og sjenanse forsvinner - ihvertfall på denne måten.
    Og du - for noen utrolig vakre bilder du har tatt her Marit!!!Nyter!Smiler godt av både dem og historien din!!
    Toveklem .)

    SvarSlett
  6. Hei Marit.
    Dette vart en skikkelig hyggelig dag. Da du spurte om jeg het Inger, må jeg innrømme at jeg stussa fælt, for jeg dro absolutt ingen kjensel på deg.. Når jeg sier ja, så sier du Brukt og Blandet - helt fantastisk :) Det var kjempekoselig å prate med deg. Man er helt på samme bølgelengde med en gang. Så jeg også håper vi kan treffes igjen. :)

    SvarSlett
  7. For en artig historie...det stemmer det at verden ikke er stor mange ganger, det har jeg fått erfare noen ganger jeg også. Så bra at du tok kontakt!! Flotte bilder også:)

    Ha en kjempefin helg, Marit!

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  8. Så utrolig artig da, det var jo godt sett av deg også da og så fint at det finnes hagesentre for det er vel størst sjanse for å treffe hage-blogg-venner der he he.

    Vakre bilder også Marit, god helg til deg.

    SvarSlett
  9. Kjempehyggelig er det. Jeg har bare gode erfaringer med å treffe andre bloggere IR.
    Har til og med møtt et par danske bloggere i København. Flere ganger. Ikke tilfeldig, men avtalt.

    SvarSlett
  10. Jeg også traff på Inger på Jaren dagene :) Hadde truffet henne på et bloggtreff hun arrangerte på CCmartn også :)
    Hyggelig dame med fin blogg.

    SvarSlett