lørdag 11. oktober 2014

Bruktfunn UKE 41.

Å jada, det har blitt litt denne uka også.
Har jo hatt ferie, så da ble det tid til noen bruktbutikk-besøk da veit dere...
Jeg koser meg med det, og har man ferie skal man kose seg!!!
Dermed basta.!!! He he.


Stor vedkjele i messing med smijernsbein og håndtak.
Denne var kjempefin. Jeg er veldig glad i kobber og messing, så denne
passet meg midt i blinken. Er i bruk til veden allerede.



Disse to kakeboksene fant jeg også denne uka.
Så utrolig nostalgiske og fine. Akkurat som jeg liker det.



Dette gamle trillebordet i to etager klarte jeg heller ikke la stå. 
Så nå har det fått ett nytt liv som pyntebord på trappa mi. Det er malt i okergult, en av
mine yndlingsfarger. Ikke rart at jeg tok dette med hjem. Det var også så fine håndtak på hver side av bordplata. 
Slike detaljer har jeg veldig vanskelig for å overse og la stå. Da er det nesten
som om tingene snakker til meg, og jeg vet akkurat hvor de passer.


Dette speilet, eh ja speil igjen ... har jeg også funnet denne uka.
Det får lov å stå oppå det gule bordet på trappa mi. Så her brukes også speil som dekorasjon ute. 
Gir fin effekt om kvelden når det er tent lykter oppå bordet.


Denne sukkerboksen falt jeg selvsagt for.
Bokser er virkelig en av mine svakheter må jeg si...
Og jeg har mange svakheter, det er helt klart!!!


En boks til har funnet vegen hjem til meg også.
Denne var jo bare superkul da. Samvirkelagets appelsinmarmelade.
De kunne å designe embalasje før!!!


Denne sa jeg WOW da jeg fant. Har hatt lyst på en sånn
veldig leeeenge, men aldri kommet over noen. Denne er like fin både utenpå
og inni. Ny kjele til tevannet. Tekjelen EN, vannkokeren NULL!!!
Plutselig ble vannkokeren pensjonist gitt.


Denne vevde duken med herlige høstfarger er
også et funn denne uka. Slike duker digger jeg og har mange forskjellige.
De passer så godt til å gjøre det lunt på bordene nå om høsten.
¤¤¤¤
Fin lørdag ønskes til dere.
Fra Marit

5 kommentarer:

  1. wunderschöne dekoration, ich liebe die gelbe dose!!! liebe grüße von angie aus deutschland

    SvarSlett
  2. Nok en gang så mange vakre ting. Spesielt likte jeg vedkjelen og det gamle flotte speilet. Ønsker deg en flott søndag :-)

    SvarSlett
  3. For noen fantastiske funn,heldige dæ!

    SvarSlett
  4. Igjen ei uke med mange flotte bruktfunn.
    Det trillebordet var flott(i en annen farge-for meg da- gult er ikke min farge)
    Men vet ikke om jeg hadde klart å finne plass til det hos meg.
    Ønsker deg en flott dag, i regnværet :)

    SvarSlett