lørdag 25. oktober 2014

Bruktfunn UKE 43.

I dag blir det en liten historie på dere, sammen med bruktfunn fra kun ett sted.
Dessuten må jeg vel si at det er en liten titt inn i en loppe og brukt-avhengig sin
svake sjel og karakter... Ikke alt går som planlagt. He he...




Sist helg hadde jeg jobbehelg og bestemte meg for at noen loppemarkeder, det blir det ikke da!!!
 Måtte nemlig ha reist en time hver veg for å komme til alle markedene jeg så annonsert. 
Det orket jeg ikke før jobb på lørdag. Men så har det seg sånn at jeg satt å leste i lokalavisa vår,
 sånn en times tid før jeg skulle dra på jobb. Noen ganger er faktisk lokalavisa farlig lesestoff altså!!! 
Selv om det nesten ikke står noe i den, er tynn som ei lommebok siste uka før lønning. 
 Men (u)heldigvis, bør jeg kanskje si, er det noen som rykker inn annonser der da... 
Disse ordene her, traff meg som en pil dyppet med adrenalin!!!
 LÅVESALG LØRDAG 18.10.14. 



Ehh, joda min skattejakt-klare hjerne skjerpet seg øyeblikkelig, for sånne ord er for meg, 
som startsignalet er for en hekkeløper. Plutselig fant jeg meg sjøl med joggeskoa på og veska 
hånda vinkende farvel til mann og unger.  Med en hasteforklaring flagrende på veg ut døra 
"Det er Låvesalg på veg til jobben skjønner dere, da rekker jeg en tur innom der hvis jeg drar nå!!!" 
Så det gjorde jeg da, dro med det samme. 




Trallet og sang i bilen kjente at jeg gledet meg til å se hva som kunne finnes
 i denne låvens trekkfulle og dunkle indre. Det var vel mer jaktinstinktet som kvesset seg til 
tenker jeg. Så etter 20 minutter svingte jeg inn på en klinete gårdsplass og så to digre låvedører som sto åpne,
 noen biler var også parkert utenfor. Og der inne hørte jeg stemmer så jeg gikk mot låvedøra som en møll svermer mot lyspæra
 en mørk sommernatt. Bingo!!! Her var det akkurat som jeg håpet på.
 Gamle møbler, Norgesglass, dekketøy, glass, sykler og kasser om hverandre. 
Så min lille bil blei jammen meg full den, på veg til jobb. 



Selgerne inne i låven var fornøyde og jeg var fornøyd da jeg etter 20 minutter svingte ut 
fra gårdsplassen igjen. Noe så morsomt og uventet før jobb en regnvåt og stusselig lørdag i oktober. 
Dette gjorde meg virkelig glad og opplagt resten av helga.  Og her fikk dere ta del i
 hva jeg fant på akkurat denne helt spontane skattejakta på en låve  
Jeg synes alt var skikkelig nice og akkurat passe spesielt.



Moralen her er at som bekjennende brukt og loppe avhengig må man kunne si at man 
aldri vet hva som hender eller dukker opp. Selv når man er fast bestemt på at man ikke skal foreta noen kjøp akkurat der og da. 
Man lar seg lett lede og når fristelsene dukker opp ledes man lett ut på det berømte "kjøret" he he. En loppekjøpers hjerne er lett å lede
 og faktisk lett å glede. Håper det er flere med sånn hjerne som stikker innom bloggen i dag og lar seg glede sammen med meg 
over alt det fine og kule jeg fant. Håper du så noe du likte i bilderaset her du også.



Dere skjønner hvorfor jeg hadde en fin start på helga
sist uke nå håper jeg. Dette var bare helt digg altså. Bedre blir det ikke!!!
Ønsker alle en god lørdag og god fangst til dere som eventuelt
skal på loppis eller ta dere en bruktbutikk runde.

8 kommentarer:

  1. Veldig mange fine skatter, og veldig treffende beskrivelse av hvordan man har det når man er avhengig av loppis og bruktbutikker. Låvesalg er jo bare knall - SÅ mye fint du fant! :-)
    Ønsker deg en finfin helg!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  2. Oi, så masse bra! Nydeleg servise og nydelege kister. Og den gule sukkerboksen du fann for ei stund sidan altså.. nei, kjekk hobby det der :-) God helg!

    SvarSlett
  3. wow, sie haben tolle antiquitäten, vor allen dingen die blaue kiste gefällt mir gut!!! liebe grüße von angie aus deutschland

    SvarSlett
  4. Å, så mye fint du "fant"! Kunne ønske meg låvesalg i nærheten av her jeg bor også.

    SvarSlett
  5. Hei hei.
    Jammen har du funnet mye fint! Skulle gjerne vært der en tur, ja. Vet akkurat hvordan det er å være "avhengig" av loppis og bruktbutikker, er akkurat sånn selv. Hadde nok kommet til å reist mer på brukt og garasjesalg ol hvis jeg var litt mer tøff til å kjøre bil rundt om... Hehe. Moro er det i hvert fall!!!
    Ha en fin dag!
    Klem fra Anne- Britt :-)

    SvarSlett
  6. Nei bedre blir det ikke :) For et flott låvesalg- får jo helt hjertebank av å se på bildene så skjønner hvordan du hadde det !

    God kveld klem Monica

    SvarSlett
  7. Høres ut som du er litt hekta, ja! Men fine ting :-) Jeg har arvet så mye ting og saker, at jeg av og til lurer på om jeg må starte utsalg, eller leie et bord på et marked...

    SvarSlett
  8. Hahahaha, så morsomt du skriver...jeg lever meg helt inn i ordene dine og ser hele seansen for meg :) Du finner nå alltid flotte skatter!!!

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett