onsdag 1. oktober 2014

En gammel potte...

I sommer fikk jeg kjøpt meg en gammel potte med blå og grå dekor.
Den er engelsk og jeg synes den er skikkelig dekorativ.
Har hatt den stående på vent, for å finne den riktige sammensetningen av 
blomster å putte oppi. Og nå fant jeg det jeg ville ha.




Jeg liker disse lyngplantene så godt at jeg nå også har en inne.
Får heller bruke støvsugeren litt jevnlig rundt denne her, for den tørker nok
relativt fort innedørs vil jeg tro. Gidder ikke prøve ut trikset med hårspray i år. 
Får heller få lov å drysse litt denne her!!!
Jeg har også en plan for denne potta til jul... Litt tidlig å tenke på jula kanskje,
men jeg er litt julete av meg, så slike idëer popper opp stadig vekk...


Bare se hvor fin fargen er på denne lyngen her når 
sola skinner på den. Litt skuffet var jeg da damen i blomsterbutikken
fortalte at denne er farget. Jeg liker jo helst det naturlige, 
men denne gangen har jeg biti i det sure eplet og må innrømme at
lyngen var fin selv om den er farget.





Denne grå planten er en uteplante, men jeg har valgt å bruke den innendørs. 
Er vel bare Eføyen som er inneplante her. Men holder denne blomstergruppen
en uke eller to så er jeg fornøyd. Det blir som en avskåren bukett.
Morsomt med blomster, både i potte(r) og vaser.
¤¤¤¤
Jeg har sagt det før og sier det igjen:
Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene dere
legger igjen hos meg. Det er så inspirerende og
koselig å lese og jeg setter stor pris på alle som en. Dere er gull!!!

5 kommentarer:

  1. For en nydellig sammenplantning i ei nydelig potte:)
    Høstplanter passer fint både ute og inne.

    Her er også jula i tankene - synes det er inspirerende å tenke
    og planlegge hvordan det skal pyntes i heimen...

    Ha en fin dag.

    Klem, Gerd Kr.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Virkelig ein nydelig potte!!!!
    Eg og er veldig glad i lyng, og pynter gjerne både inne og ute med den!
    Herlig farge og glød!
    Ynskjer deg ein fin, fin dag!
    klem

    SvarSlett
  3. Jul er er ikke bare jul det er jo høytid for dekorasjon, så det er helt lov å tenke på det nå. Nydelig potte, altså.
    Ikke var jeg klar over at lyngen er farget, da forstår jeg hvorfor enkelte er så sterke i fargen. Lært noe nytt jeg da :-)

    SvarSlett
  4. Ja når man venter på det rette og det dukker opp og når det blir akkurat like perfekt som man trodde - ja da er man fornøyd!Og det har du all grunn til å være med krukka di her,nydelig i seg selv,men skjønne farger du har hatt oppi! O lykke!!! Du er så flink at!!!!
    Julen nærmer seg,jeg vil ikke begynne med juleblogging og alt sånt enda men tankene rundt julegaver og litt andre ting svirrer bak i hodet.Etter jeg fikk Fibromyalgi må jeg erkjenne at timesvis på kjøpesenter/butikker med masse folk og stress ikke er noe for meg,så jeg må prøve å få ferdig julegavene i god tid.Men fysj,vil ikke tenkte på det i dag - en nydelig høstdag :)))
    Toveklem .)

    SvarSlett
  5. Denne dekorasjonen kledde virkelig potta! Og omvendt... (",)

    SvarSlett