onsdag 29. oktober 2014

Gamle Pressglass.

Siste innlegg med tingene jeg viste dere nå på lørdag.
Dette er virkelig noe jeg liker utrolig godt, nemlig gammelt glass.
Disse er gamle Pressglass og jeg tror de kommer fra Høvik,
eller Hadeland glassverk.



Husker ikke navnet på disse, og boken min hvor jeg
kunne funnet det ut ligger i en kasse med haugevis av ting oppå.
Venter fortsatt på å få meg mitt eget rom til tingene og 
bøkene mine. Det skal bli herlig.



Skikkelig fint å dekke julebordet med slike gamle
drammeglass til akevitten. Disse vil bli brukt hos oss i år.
Skal man ha gamle glass må de brukes er min filosofi.



Håper jeg ikke har kjedet dere med ukas bilder så langt.
Synes bare disse tingene var så sjarmerende og fine at de fortjente
å få stå litt i rampelyset hver for seg også. Ikke bare samlet i et
ukentlig innlegg om bruktfunnene mine.
Jammen er vi midt i uka igjen, da er det snart helg og
tid for hygge og kos nok en gang.
Ha det så godt.

5 kommentarer:

  1. Flotte skatter du viser.
    Blir ikkje lei, nei da.
    Har litt presseglassskåler, klarer ikkje gå fra dei på loppis og bruktbutikker.
    Noen ganger koster dei jo bare ein tier eller to.
    Viss dei er prisa med hundrelapper, prøver eg å gå fra dei, siden eg har nokk.
    Syns det er vanskelig å vite om drikkeglass er gamle eller ikkje.
    Der har eg mere å lære.

    Ha ein fin dag.
    Må vist gå ein tur i dag, i finværet.
    Syns synd på dei flomramma.
    Klem,

    SvarSlett
  2. Gamle glass er fint - jeg har kun noen få selv.
    Og ja, de skal brukes :-)
    Ønsker deg en fin dag :-)
    Klem

    SvarSlett
  3. die gläser sind wundervoll, ich habe auch einige davon und ich liebe sie!!! auch das blaue geschirr im hintergrund ist fantastisch!!! tolle bilder und inspirationen!!! einen schönen mittwoch und liebe grüße von angie aus deutschland

    SvarSlett
  4. Flotte gamle ting du har fått tak i. Meg kjeder du ikke, med alle de dine tingene!
    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  5. Ahhh så mycket fint du visar och pressglas är alltid vackert! Gammalt glas går inte att jämföra med nytt och det är fortfarande väldigt prisvärt...
    Jättefina bilder du visar!
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvarSlett