søndag 12. oktober 2014

Høstens palett denne helgen.

Nå på høsten skjer det så mye ute med farger at jeg glemmer bort det som er inne.
Så det blir utebilder i dag igjen dere. 
Vanskelig å overgå fyrverkeriet som skjer utendørs nå.



Fyrverkeriet hadde litt mer dempede toner denne dagen da jeg tok disse bildene.
Men for all del , det er meget behagelig med disse litt mer duse tonene også.



Definitivt høst og forfall når man ser på dette bladet her.
Helt sort er en skjelden farge å finne på levende skapninger i naturen,
men bladene på denne lille buska her var helt sorte alle sammen.
Facinerende og faktisk ganske flott var det også.



For meg passer det fint med en dus og rolig søndag.
Vi har nemlig hatt noen venner på besøk i går kveld og da hender 
det at en rolig søndag er akkurat hva du trenger...



Rognebærene pynter fortsatt opp rogna, men bladene 
har fart med vinden. På Bjørka bak sitter imidlertid noen av bladene 
fortsatt på og rasler som gullregn når vinden rusker.




Fin og rolig søndag ønskes til 
alle som trenger det.
Dere andre må gjerne gi full gass. He he.

6 kommentarer:

  1. Høsten er den årstiden som jeg liker best.
    Den er full av overraskelser og bærer fram flotte farger:)

    Nydelige bilder du viser - gir ro i sjel og sinn:))

    Her blir det også en rolig søndag - nyt din <3

    Klem Gerd Kr.

    SvarSlett
  2. Høst er godt - roer ned tempoet litt.... Men; vi som liker at noe skjer, og gjerne vil ha hendene på rattet, kan fort få det travelt likevel...;) Nyt fargene et par uker til, så kommer noe av det beste håper jeg, nemlig barfrost! DET er vakkert det:) Klem

    SvarSlett
  3. Skjønne bilder hos deg, Marit! Hører på Buddha Bar (chill out musikk) på pc'en....musikken passet så godt til bildene dine.
    Slapp av og nyt resten av søndagen!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  4. Herlige høstbilder.
    Ja jeg vet det er godt å være ute i regnvær.
    Har jobbet i barnehage i mange år,
    og vært speiderleder i noen år, så jeg ahr vært mye
    ute i all slags vær. Men er blitt mindre og mindre glad
    i lave temperaturer, liker meg best i 15+ og oppover.
    Men det ble en tur på oss. Etter besøket hos svigermor
    skein sola og vi gikk en tur i skogkanten langs Randsfjorden
    uti Hov. Er jo flott da med fargene, men det ble for kaldt for meg.
    Så nå sitter ejg under ullpledd og er kald på beina. Er blitt en
    skikkelig frysepinne, noe jeg ikke var før.
    Ønsker deg ei herlig høstuke :)

    SvarSlett
  5. Marit,
    your autumn is fantastic. Love this wooden lamb! So lovely!
    Have a sunny time
    Elisabeth

    SvarSlett