mandag 6. oktober 2014

Introducing "gråmandag" .

I dag vil jeg introdusere dere for ett nytt begrep,
nemlig Gråmandag. Det er et mye hyggeligere begrep enn den mer 
kjente Blåmandagen... For gråmandagen den handler nemlig 
bare om å leke seg med ting og tang i gråtoner.





Dette her er rosettbakkelsjern som jeg rett og slett bare har skrudd av
selve holderen. Jeg hadde ett dobbelt ett liggende som ble kjøpt på ei bruktsjappe
for et par år siden. Synes jo rust er litt kult jeg da, så disse jernene her
skal få være akkurat så rustne og dekorative. Tror nok disse dukker opp igjen litt
nærmere jul. Selv om det er tidlig enda går det rasende fort til vi er der...



For meg virker ikke gammelt og grånet metall kaldt.
Jeg synes det har en egen varme i seg rett og slett fordi
det er eldet og slitt. Gjerne bulkete også...



Dette var bare noen stemningsbilder på den nye
Gråmandagen. Jeg har ferie denne uka og har tid til å leke 
litt med farger og ting. Gleder meg! Men litt fornuftige 
ting må vel også gjøres kanskje... 
Vi får se, noen ganger er jeg IKKE fornuftig. He he.

6 kommentarer:

  1. Hei på deg og god mandags morgen ;o)
    Masse flotte bilder av flotte ting i gråtoner... kjekt å leike seg med farger og sammensetninger!
    Her har vi hatt ein flott helg med fin feiring av min 85 år gamle mormor og masse kvalitetstid med familie med tur i skogen i går!
    Herlig med slike helger!
    Da går det greitt at det er mandag igjen.... ;o)
    Ønsker deg ein fin, fin uke!
    klem

    SvarSlett
  2. Dear Marit, I have so enjoyed reading your your blog and looking at your beautiful pictures from all your flea market and thrift store finds. Because I love Christmas time, I especially loved seeing all the decorations at Christmas time in your home. Wishing you a wonderful vacation! Hetty

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much for visiting my blog. I am so glad that you liked all my fleamarket finds and the Christmas decorations.
      Christmas is not far away now. I am looking forward to decorate this year too.
      I hope you will visit my blog again. You are welcome back any time.
      Marit

      Slett
  3. Grått er flott :-)
    Og et grått spann er bare lekkert med lyng i :-)
    Ha en fin uke :-)
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  4. Åh vad jag gillar de där gamla bakformarna :) Kram Anna

    SvarSlett
  5. Love all of your vintage gray goodies...and they look wonderful arranged together.
    Thank you for visiting,
    Mary Alice

    SvarSlett