søndag 26. oktober 2014

Klarte ikke la være...

Litt hvit inspirasjon i dag. Klarte ikke la være å ta bilder av disse tingene.
En dame har kjøpt dem av meg og jeg skulle pakke de ned i en eske for sending.
Men jeg lot meg friste av de fine formene og den slitte sjarmen nok en gang, til å ta
noen siste bilder av dette for min del...  Er mulig vi kan få gleden av å se det igjen senere,
 i en annen blogg... Tror faktisk hun tilgir meg dette, for det er en veldig hyggelig 
og snill dame som har kjøpt det. Er sikker på at sakene får et godt hjem dit de skal... 
Alle bloggere og de som leser blogger er jo hyggelige og rause mennesker da.
Det er så mye positivitet og hygge med bloggingen, at jeg koser meg verre med det.




Må takke dere som stikker innom bloggen min nok en gang for alle
de søte og fine kommentarene dere legger igjen hos meg. Det er alltid så 
koselig å se, når man har fått en melding om at en kommentar har tikket inn.
Dere gjør virkelig bloggingen både inspirerende og veldig hyggelig.




Til dere som har blogg selv vil jeg også si at det er veldig 
hyggelig å stikke innom bloggene deres å hente inspirasjon og nye idèer,
Er så mange flinke og hyggelige folk å besøke her i blogglandia. 




Da vil jeg til slutt få ønske alle en riktig god søndag.
Håper på en utedag for mitt vedkommende i dag, da jeg rota bort hele
gårsdagen på ting jeg egentlig ikke hadde tenkt å gjøre.
Noen ganger blir bare dagen helt motsatt av hva man tenker. 
Denne gangen var det ikke bruktkjøp jeg var ute på altså, måtte bare si det...
God søndag da dere alle fine damer og herrer.

8 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, Ja det hender ikke så sjelden syns jeg, at dagen
    blir anderledes en planlagt. Her var det ei ekstravakt i går, så en tur
    til Gjøvik. Innom et loppemarked før det ble tacokveld.
    Var mye fint på det loppemarkedet, men ikke mye jeg skulle ha.
    Kjøpte bare noen t-skjeer til min sønn som jeg visst trengte det.
    I dag er det skikkelig fridag, ingenting som må gjøres, men litt
    forskjellig som kan gjøres. Vi får se hva det blir til.
    Ønsker deg en flott og innholdsrik dag :)

    SvarSlett
  2. wow, schöne bilder!!! einen schönen sonntag wünscht angie aus deutschland

    SvarSlett
  3. Har så lyst på slike terriner og saus skåler- er det fayance de kalles og betyr det rett og slett bare gammelt eller hvordan er det med det ?
    Det er nydelig vakkert i hvert fall og nydelig med den rosen :)

    Ha en fin dag Marit :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  4. Er ikke noen ekspert på disse uttrykkene men tror Fayanse er betegnelsen på en spesiell glasur.
    Selve godset i gjenstandene er vel ikke så rent og fint som i porselen, og glasuren inneholder bly
    som gjør den ganske slitesterk. Dette gjorde at fayansen ble billigere å produsere og folk flest fikk
    råd til å kjøpe disse produktene. Porselenet var finere og veldig kostbart. Tror det er slik,
    men korriger meg om noen vet det som er riktig.
    Hilsen Marit

    SvarSlett
  5. Flotte bilder av vakre ting!! Kjøper blir nok sikkert glad når hun får disse tingene hjem til seg:)
    Ha en fon søndag, Marit!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  6. Nyyydelige bilder. :)))
    Fin ny uke til deg.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  7. For noen nydelige bilder -
    jeg er sååå GLAD for at du vil selge disse skattene til MEG:))
    Kommer garantert et blogginnlegg eller flere.

    Tusen takk for hyggelige ord;) Gleder meg til pakken kommer.

    Ha ei flott uke.

    Stor gledesklem, Gerd Kr.

    SvarSlett
  8. Det var en fin terrin och jag gillar såssnipan, har själv en liten samling :)
    Ha en fin söndag/Frida

    SvarSlett