onsdag 22. oktober 2014

Min "nye" Designvase...

Man blir påvirket av alt man ser rundt omkring.
Jeg er intet unntak og akkurat nå har jeg sett og sett på den fine
jubileumsvarianten av Omaggio-vasen.


Som den Gjenbrukeren jeg er ville jeg lage meg en vase i samme ånd.
Så her er en omvendt variant av den kjente vasen, her er det undertegnede som
står for design av dekoren. He he.


Kjøpte en billig keramikkvase på bruktsjappa for kr 15 og sprayet den først
helt hvit, så maskerte jeg og sprayet over med kobberspray. Resultatet ble liksom litt
todelt, da kobberfargen på ca halve vasen har boblet seg opp. Det var ikke meningen, men 
når det først ble sånn så ser det faktisk ganske kult ut. Ble litt tekstur på overflaten her.
Så skitt la gå, den skal få være sånn. Artig å være litt designer iblant.



Sånn skulle den liksom ha blitt rundt det hele,
men slik gikk det som sagt ikke. Men "er'e så nøye a."
Neida, ikke for meg, den ble som den ble og jeg har ikke tenkt å prøve igjen.
Har nemlig opplevd at kobbersprayen bobler seg før også, så dette er
ikke noe nytt for meg. Tror jeg har latt den hvite lakken tørke for lite.(Typisk meg...)
Vasen kan uansett brukes både med og uten bobler i lakken. He he.


Til sist skal jeg lage litt reklame for innlegget som kommer
førstkommende lørdag. Klarer ikke å holde tann for tunge jeg veit dere.
Er skikkelig dårlig på å holde gøyale ting for meg sjøl.
Må liksom dele gleden med flere jeg.
På lørdag var jeg nemlig på låvesalg og du slette tid så gøy det var.
Blir et bilderas over bruktkjøpene jeg fant der på lørdag. Så gled dere.
Det var så mye fint der som jeg tok med hjem.

8 kommentarer:

  1. Synes vasen din ble fin, jeg.
    Ikke sånn "A4" som "alle" har, men helt deg. :-) Kult at lakken har forskjellig struktur!! :-)
    Gleder meg til å se hva du fant på låvesalg, kjente at jeg ble bittelitt misunnerlig nå. ;-)
    Ønsker deg en knallfin onsdag!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  2. Jeg synes at vasen ble utrolig kul, så kul at jeg har lyst til å prøve selv!
    Gleder meg til bilderas :-)

    SvarSlett
  3. wow, eine schöne herbstliche atmospäre!!!! liebe grüße von angie aus deutschland

    SvarSlett
  4. Kjempestilig og helt i tidens trendånd, ha en fin dag.

    SvarSlett
  5. Syns den blei stilig, er ikkje heilt enig med meg selv, om med eller uten bobler er finest, ler.
    stemmer på med bobler trur eg.
    Søte kongler i innlegget under,
    Er det svartor kongler tro? sto med sånne i handa ned på brygga vår for noen dager siden. La dei ifra meg igjen, syns dei er så fine, men har så mye dill og dall rundt i huset.
    mulig eg plukker med meg noen neste gang.
    Lerkekongler er min favoritt, dei er som små brune roser.

    Min favoritt duft er lukta av røyken når eg fyrer med svartor ved. Går det ann å kjøpe sånn røkelse eller parfyme tro? :-)
    Ha ein fin dag. Klem,

    SvarSlett
  6. Så fin den ble, både med og uten bobler :-)
    Jeg tror jeg må prøve det selv en gang :-)

    SvarSlett
  7. Så tøff! For min del er dette mykje tøffare enn all verdens dyr design;-)

    SvarSlett
  8. Dette ble skikkelig stilig Marit :D

    Flinke du ;)

    Klem Bente

    SvarSlett