søndag 5. oktober 2014

Partylek DIY

Noen ganger får jeg helt klart noen rare ideer.
Det veit dere jo fra før, men synes det er lenge siden jeg har
kommet med noe sånn litt "weird" nå.
I dag er dagen for det igjen...


Jeg satt og surfet på Spotify og var plutselig inne i en Norsk stim.
Og da tenkte jeg at disse titlene på låtene kan jo bli et
riktig så "poetisk" vers. Det er jo ordkunstnere som har skrevet dem,
og sjøl ville jeg nok aldri få snekra sammen noe så bra.
Så la meg presentere ett vers av låt-titler fra de Norske artistene,
Finn Kalvik, Lillebjørn Nilsen, Øystein Sunde, Jonas Fjeld og Henning Kvitnes.


"Her på livets lyse side lever jeg."
Som et "Barn av regnbuen."
"Aldri i livet" om jeg vil kjøre rundt i en "Gammal Amazon."
Jeg vil lage "Engler i snøen" og leke "Tordensky."
"Når vi deler alt:" kan man si at "Evig eies-kun et dårlig rykte."
"Tanta til Beate" ville bare "Ta en tur rundt i byen"
Hun ville "Ut å vekke sola", men endte opp med å si "God natt Oslo"!!!


Bare tull og tøys, men ganske morsomt.
Egentlig en fin Partylek dette. Å plukke ut noen titler på 
sanger, bøker eller lignende og lage en artig historie av det.
Hver gjest rundt bordet kan lage en setning med en tittel inni, og så 
setter man det hele sammen til en artig fortelling til slutt.
Vil tro dette blir ganske festlig!!!


Siden vi nå snart er inne i høysesongen for julebord og lignende
kan kanskje dette være et bra tips for noen.
Det rare er at jeg sjøl ikke er så veldig glad i party-leker, men en sånn
lek som dette det kunne jeg helt klart ha vært med på.
God søndag til alle som titter innom.

3 kommentarer:

  1. wunderschöne herbstbilder!!! einen schönen sonntag wünscht angie

    SvarSlett
  2. HERLIG !! Og jeg digger de røde stolene dine ;) God Søndag.

    SvarSlett
  3. Morsomt påfunn ;) Så fine bilder av røde stoler med epler rundt - skikkelig høststemning :)

    God søndag til deg! Klem.

    SvarSlett