tirsdag 7. oktober 2014

Speil dilla...

Jeg har dilla på speil. En bekjennelse rett og slett.
Hvis jeg ser et gammelt et er jeg nesten solgt med det samme.
Fikk et spørsmål fra en leser om å vise dette gamle barberspeilet 
som jeg fant på Ekeberg, i helfigur. Og her kommer det.
Jeg er jo ikke vanskelig å be når det gjelder
akkurat speil...



Jeg synes baksida på speilet også var så fin jeg.
Skikkelig varm glød i treverket og den kule gamle bøyla,
som du enten kan bruke til oppheng eller som her,
som en støtte til å stå.


Glasset utenpå selve speilflaten er utrolig tykt,
og det er fasettslipt med en herlig bord rundt hele kanten.
Selv sånt noe var forseggjort før...



Fant disse Cap boksene verdige til å 
være speilbilde. Hi hi.
¤¤¤¤
Ønsker dere en speilblank dag folkens.
Speilblank med fargestifter tæl.
Ha det så godt.

7 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Tusen takk for så koselig tilbakemelding på det siste innlegget mitt!
    Husk at "kjært barn har mange navn", og eg er sikker på at du blir en flott farmor!! ;o) Min mormor blir kalla både farmor, mormor og olla (oldebarna kaller henne for olla) Så litt forviklinger kan det fort bli, men stor sett skjønner vi alle hvem vi snakker om... hi,hi
    For ein nydelig spegel du viser her!! Eg og har ein svakhet for spegler (blant anna... ;o) og dette var virkelig eit prakt eksemplar etter min smak!!! Så tjukt og fint med "utskjæringene" rundt kanten!! Virkelig ein skatt!!
    Ønsker deg ein fin, fin dag!!
    stor klem

    SvarSlett
  2. Et nydelig lite speil, selv foretrekker jeg å ha speil på veggene fremfor bilder. Mange foreskjellige i ulike innfatninger. De er ikke nødvendigvis for å speile seg i, men jeg synes det er så dekorativt :-)

    SvarSlett
  3. For eit hærleg gammalt speil. Du finn så utruleg mykje fint, vert reint misunneleg. Når du viser det fram her så er alt so flott og minner om ei svunnen tid og bardomsminner........ Eg hugsar besten min hadde eit rundt speil som han brukte når han barberte seg , d sto alltid på ei hylle over ovnen i stova. Artig plass for eit barberspeil.......men d var der d høyrde heime. lurer på kor d er no??????

    Håpar du kosar deg med haustferie, nydelig veir og flotte fargar
    fine dag til deg
    klem frå
    Mildrid-Annette

    SvarSlett
  4. danke für die schönen bilder!!! lg von angie

    SvarSlett
  5. Åååå, elsker gamle speil jeg ogsåååå <3 <3

    Fineste dagen til deg :)


    Klem klem

    SvarSlett
  6. Ja det var et nydelig speil.
    Så jeg forstår godt at det ikke var lett å gå fra.
    Har også en del speil. Kjøpte meg visst et i helga og.
    Men det har jeg ikek fått med meg hjem enda.
    Mener jeg skrev om at vi skulle ha loppemarked
    i et tidligere innlegg. Hadde besøk av Elin.
    Ellers var detlite bloggfolk ja. Men er jo ikke så mange
    rundt her heller som jeg vet om.
    Ha ei fortsatt ferie?herlig uke :)

    SvarSlett
  7. Skikkelig flott, både foran og bak. (",)

    SvarSlett