onsdag 8. oktober 2014

Ting jeg liker akkurat nå. Pluss en liten DIY.

På høsten får ihvertfall jeg litt mer lyst til å gå i butikker og titte enn ellers i året.
Er det sånn med flere av dere? Håper ikke det er bare meg...
Tenkte å vise dere noen kjøpte favoritter og noen favoritter som er aldeles gratis.


Servietter med dyreprint og lyng. 
Har lagt dem i system nedover i kurven lyng, rev, ulv, lyng, rev, ulv osv.
Synes det er fint å finne forskjellige servietter i kurven 
Helt klart favoritter på serviettfronten nå.


Var i Sverige for et par tre uker siden.
Da ble disse kule ankelstøvlene med hjem.
Litt bling er fint i hverdagen.


Furukongler som jeg har sprayet med kobberspray er mine favoritter 
å pynte opp med rundt omkring på lysfat, vinduskarmer og der de ellers måtte passe.
En DIY dette her. Konglene hadde jeg tatt vare på fra i fjor og kobberspray
hadde jeg på lur i malingsskapet. Lett som en plett og superdekorativt.


Late høstmorgener er også min favoritt denne uka.
Har ferie og kan sitte inne ved kjøkkenbordet med kaffekoppen og se ut
på de herlige høstfargene. Litt gråvær gjør ikke noe.


Pus er alltid en favoritt. 
Han har jo høstfargene i pelsdrakta si, så han 
blender fint inn nå om høsten. Hi hi.


Har kjøpt meg ny løper i gangen.
Masse fint av både tepper og løpere å få i gråtoner nå.
Har lyst på nytt teppe under stuebordet også...


Til slutt  i favoritt presentasjonen kommer skjerfet med stjerner, 
og denne lille pungen eller vesken med rem til håndleddet.
Tenkte at den kan være fin å bruke når man er på loppis blant annet,
fordi den har bærerem. Ja fin til både hverdags og fest også,
 med sin glinsende kobberfarge.
¤¤¤¤
Ingenting av dette er dyrt eller har fine merker. 
Må nok innrømme at jeg er en "budsjett shopper". Hi hi.
Gøy med litt nytt også, ikke bare brukt.

8 kommentarer:

  1. Mye fint du har fått deg :-)
    Serviettene med den hvite ulven hadde passet fint inn her; den ulven ligner på hunden min :-)
    Og støvlene var kjempefine :-)
    Ønsker deg en fortsatt deilig høstferie med late morgener :-)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Kjempe masse flotte ting du har funne på shopping runden din!!
    Eg og er litt budsjett shopper, ser heller på pris en på merke... hi,hi. Men viktigast av alt er jo at ein liker det!!
    Artig ide å spraye kongler!! Det må eg prøve og!
    Ha ein flott haustdag!
    klem

    SvarSlett
  3. Elsker bildene av de spraymalte konglene og pusen :-) Jeg mener at det jeg har hørt at følgende: "Den som ikke blir glad av å shoppe, er inne i feil butikk" :-) Bruktbutikker gjør meg glad :-)

    SvarSlett
  4. sehr schöne herbstbilder, ich liebe ihre katze!!! alles liebe von angie aus deutschland

    SvarSlett
  5. Her var det masse fint:)
    Å den katta var nydelig<3
    Herlig å kan gå i butikker å finne ting som ikke ruinerer
    pengeboken... Diverse servietter er et must her i huset:))

    Ønsker deg en fin dag.

    Klem, Gerd Kr.

    SvarSlett
  6. Bruktbutikker, antikvitetsmarked og loppemarked er det jeg syns er morsomt å besøke om høsten :)

    Og takk for kommentar på bloggen min! Ja, vi sa også "pottetferie" i den vesle bygda utenfor Lillehammer der jeg bodde som barn. De større gårdene hadde også fått traktor, og da jeg ble eldre og hadde flyttet fra småbruket, tjente også jeg lommepenger på "pottetplukking", det var min første betalte jobb :)

    SvarSlett
  7. Vi må ha litt nye ting også:) Tøffe de støvlene du kjøpte i Sverige! Så fine konglene ble kobberfarget...det er gøy dekorere kongler! Har mange kongler fra hagen som jeg sikkert skal leke meg litt med nå utover:) Nydelig katt du har, Marit...vakre farger:)
    God helg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett