lørdag 18. oktober 2014

Ukas bruktfunn UKE 42.

Denne uka har jeg også litt å vise fram.
En gammel stol kjøpte jeg med hjem fra et garasjesalg.
Tenkte egentlig å male den opp igjen...



Men er litt usikker på om jeg skal gjøre det, likte slitasjen på
stolryggen også, så vi får se hva det blir til. Må tenke litt og la det
synke inn litt. Noen ganger er det ikke lett å bestemme seg...


 Den gamle slitte leseboka fra folkeskolen har jeg fått i hus denne uka.
Ellers er det bildene som jeg viste dere i innlegget i går. Synes de gav en sånn herlig
sommerstemning. Og det var akkurat det jeg ville at de skulle gi meg. Visste bare ikke at
det skulle bli aktuelt å drømme seg bort til sommeren så fort. Jeg er utrolig dårlig på å følge med
på værmeldinger så snøfallet på torsdagen kom som julekvelden på kjerringa her hos meg.
Hadde aldri trodd jeg skulle kjøpe slike bilder noen gang. Tydelig at man blir eldre,
 for ting jeg husker fra min ungdom blir kult igjen. Hmmm... Men litt morsomt
er det jo også da. Fint at smaken forandrer seg litt etter hvert også.
Den lilla telysholderen er også bruktkjøp denne uka.



Jeg har faktisk gamblet litt denne uka også!!!
Ja det er helt sant, for da jeg så denne kule salongen her i bruktsjappa klarte jeg ikke å la den
 stå igjen. Synes både fargene og fasongen på denne var sååå kul. Noen som skjønner meg? 
Den passer ikke inn hos meg, men jeg kunne gjerne hatt den i stua mi, digger alt ved den nemlig.
Gamblinga kommer inn ved at jeg rett og slett har tenkt å selge den videre til andre som måtte like dette herlige designet. 
Hvis ingen liker den skal den få stå på lager hos meg til jeg finner
et sted hvor den skal få hedersplassen. Om det så skal ta 10 år!!! Noen ting 
fortjener bare å bli tatt vare på av noen som liker det, og denne salongen
hadde den virkningen på meg.



6 stoler designet av Torbjørn Afdal, Norsk designlegende har også
kommet i hus siste uke. Disse er så fine og har solid håndverk å skilte med.
Var med i gamblinga disse også. Må innrømme det... Så får vi se om noen har lyst på dem.
Ellers skal de også få stå på lager hos meg til jeg finner ut av en plassering for dem.
Jeg liker denne stilen også jeg nemlig, men da må jeg nok ommøblere litt for at de
skal passe inn og det har jeg ikke tenkt å gjøre nå. Om du er interessert i stolene,
 eller salongen kan du gjerne ta kontakt med meg.på bekkskog@gmail.com
Utrolig kule er de ihvertfall både salongen og stolene. Mye stort denne uka,
men veldig gøy det også, med god gammel norsk design.
¤¤¤¤
God lørdag da folkens.


5 kommentarer:

  1. God morgen!
    Jeg er imponert over evnen du har til å finne skatter hele tiden. :-)
    Likte den gamle stolen slik den er jeg, men det er jo min mening. Den hadde passet fint inn her akkurat sånn.
    Skikkelig kul salong - håper virkelig du får noen til å ta vare på den. Kul design og fine former. :-)
    Jeg har begynt et redesingprosjekt midt oppi ombygging av butikken - så i dag må jeg nok ned og rydde før åpningstid. ;-)
    Det innbefatter også en gammel stol... ;-)
    Ønsker deg en kjempefin lørdag!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  2. Hei ;)
    Nei hjelpes, har dere hatt så mye snø allerede ?!
    Flotte snø bilder du hadde lagt ut altså, men Da skjønner eg at du trengte få litt sommer i hus.
    Eg liker at der er forskjell på årstidene eg, og vil gjerne ha snø. men trenger den ikkje før i desember !! ;)
    Kjempe tøff sofa du har funnet ! Og stolen din synes eg var fin akkurat som den er.
    Men eg liker jo det slitte og gamle da, har en egen sjarm ;)
    Ha ei fortsatt god helg !
    Klem

    SvarSlett
  3. Charmigt! Fortsatt trevlig helg! Kram Anna

    SvarSlett
  4. Du er nok verre enn meg :D haha (med samlemanien ;)
    Men du så gøy det er da ;)

    Så kjekt å følge med på sprella dine ;)

    God klem til deg fra meg <3

    SvarSlett
  5. Har stor sans for gamlingen din :-) Ønsker deg en strålende uke :-)

    SvarSlett