søndag 30. november 2014

Adventstiden er her.

Her ble det adventsstake etter mitt hjerte igjen.
Gjenbruk og naturmaterialer, det er liksom meg og min smak det...
Gleder meg til å surfe litt rundt i blogglandia i dag for å se på alle de flotte
og kreative adventsstakene som sikkert vil være avbildet i dag.
Ikke noe nytt og banebrytende her akkurat, men det er sånn jeg liker det nå.


Denne kakeformen kan jeg huske at mormor brukte til å lage sukkerbrød i.
Dessuten har den avtrykk inni av at min mor har brukt den som form til å lage
Charlotte Russe kake i. Det ville nemlig nesten alle at hun skulle lage hvis det
var et selskap noe sted. Morsomt å bruke noe på adventsbordet som man har 
gode minner til. Lysglassene er kjøpt på bruktmarkedet, soppene likeså og mose
og kongler er plukket ute i skogen. Jeg har hatt mosen liggende på trappa siden 
før frosten kom. Den har holdt seg bra, så det var bare å la den ligge litt på
 kjøkkenbenken før jeg kunne dekorere med den.  Litt skogbunnfølelse er bra.


Jeg har nå vært på loftet og tatt ned all julepynten slik at den ligger klar hvis jeg
får ånden over meg til å pynte litt framover nå. Pleier gjerne å ta det litt pø om pø jeg,
så blir det litt og litt mer jul for hver dag som går framover.
¤¤¤¤
Ha en fin adventssøndag alle sammen.
Hilsen Marit


10 kommentarer:

  1. så lekker advent dekorasjon :)
    Lekkert med slike små sopper,
    men hvorfor er de så knyttet opp mot jula?
    Det vet sikkert du som kan så mye :D
    Elin

    SvarSlett
  2. En flott adventsstake. Og så lurt med lysene i de glassene.
    Da er de trygge for brann etterhvert som mosen tørker.
    Her er ikke adventslysene på plass enda.
    Håper å få den esken ned fra loftet i løpet av dagen.
    Har også noe mose o pose på trappa. Godt at en fikk
    det i hus tidlig nok. Men hadde egentlig tenkt å finne litt mer.
    Men får nok klarer meg med det jeg har.
    Ha en herlig 1.adventssøndag :)

    SvarSlett
  3. tolle bilder und inspirationen!!! danke und einen schönen 1. advent, liebe grüße von angie

    SvarSlett
  4. Så koselig adventsstake du har!
    Herlig med minner og at tingene kan brukes på en annen måte enn før. :-)
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  5. Trivelig adventsstake, de røde soppene var mye brukt i min barndom, bl..a. brukte mormor dem sammen med reinmose i vinduskarmene mellom vindu og innervindu... Har ingen nå, men de finnes kanskje å få kjøpt nye også... S

    SvarSlett
  6. Jaja,enkelte har ikke laget adventsstake heller de - meg for eksempel.Men det skal bli!!Har ikke peiling hvordan den blir i år,plutselig så har man røsket sammen noe og det ender som regel bra.Nydelig hos deg,som alltid.Dette har du dreisen på!!!
    Vært lite blogging på me i det siste,sliter med dårlig hud på fingertuppene,hatt mye betennelse i fingrene/eksem men mnå har det begynt åtørke litt og etter noen travel dager roes det nå ned så nå håper jeg på litt bedre muligheter for blogging :)))
    Savner det , må vite!!!
    Ha en herlig kveld videre!!
    TOveklem :)

    SvarSlett
  7. Denne var virkelig fin! Det er jo ekstra koselig når du kan knytte minner til forma. (",)

    SvarSlett
  8. Den ble fin og helt deg slik som jeg kjenner deg :) og de lysene kan brenne lenge- koselig. Herlige minner og tradisjoner- det er jo jul !

    Ønsker deg en fin adventstid :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  9. Kjempefin ble den, og ikke minst personlig med historien om din mormor :)

    Ha en fin adventstid videre
    Cecilie

    SvarSlett
  10. Hvor er den fin - og anderledes :-)

    SvarSlett