søndag 2. november 2014

Hadeland Glassverk i går.

Starter med å si at jeg IKKE er sponset på noen
som helst måte til dette innlegget. Hadeland Glassverk sponser nemlig ingen, 
for på den måten blir det ikke urettferdig for noen, som de sier. Jeg prøvde meg nemlig
 på å hale en liten Give Away fra dem, men det gikk ikke det gitt. Men om man spør kan man jo ikke
 få annet enn et nei, og det er helt greit. Da har dere sikkert skjønt at dere i dag skal få være med på en
 liten førjulstur til Hadeland Glassverk. Dagen i går var så grå og tåkete at jeg fant ut,
 at en tur på Glassverket ville være en fin aktivitet. Der var det selvsagt allerede kommet
 noen julevarer i hyllene og jeg kunne hente litt julestemning og inspirasjon . Nå inviterer jeg
 dere med på turen rundt i noen av butikkene og uteområdet på Glassverket.
Hadeland Glassverk befinner seg på Jevnaker, for dere som lurer.


På Glassverket kan barna og voksne også, være med å kjøre hest og kjerre. 
Snakket med både hesten og kusken her. Navnet på hesten har jeg selvsagt glemt, 
men det er en ekte Norsk Dølahest. Kjempesnill og glad i en klapp var den. 
Å høre lyden av bjella på hesten er liksom både lyden av
jul og gamledager på en gang synes jeg. 





I Kramboden hadde de mye fint, blant annet Green Gate i herlige julefarger.
De røde koppene med mer over her var Green Gate, som så mange er veldig glad i.
I Kramboden får du dessuten eksklusivt godis, og litt gourmet tilbehør til det
du skal servere for eksempel på julebordet. Kaffe og te har de også mye av.




 I Lysstøperiet har de store kar fulle av flytende stearin.
Her ser du hvordan hånddyppede lys lages. Selvsagt dypper de ikke bare
to og to... Men en hel karusell av dem på en gang. Og lysene kan du 
kjøpe i et vell av farger, som du ser litt av her...



Disse søtingene her finner man også i Lysstøperiet.
Sammen med masse annet av pynt, lys og servietter. Virkelig
litt av et utvalg her altså.  


Litt stemning utendørs på Glassverket.




I Julehuset var det også masse jul selvsagt. Denne Reinsdyrbukken var stor og
jeg så at mange barn synes denne var magisk. Flere stykker var borte å klappet på den.
Synes han var fin selv jeg, der han sto med prislapp midt i panna.




Litt stemning ute en regntung lørdag 01. November.
Flott uteområde mellom de gamle husene.
Supert på sommeren og magisk på vinteren når snøen kommer...








I Bakeriet har de mye godt.
Stemningen er hyggelig både ute og inne.
Jeg kjøpte med meg Kanelsnurrer hjem, så jeg kunne dele
dem med de som var hjemme. Jeg bor jo bare
20 minutter unna her med bil.



Da var turen slutt for i dag, men jeg har noen godbiter til på lager.
Tenkte nemlig å vise dere noen bilder fra Interiørhuset i morgen. og et
lite innlegg med bilder av noen flotte eksempler på bordekking senere i uka.
Håper jeg har fått noen av dere til å få lyst til å ta turen hit til Glassverket
og selvsagt resten av Hadeland også. Det er masse fint å se på her.
GOD SØNDAG ALLE SAMMEN:

3 kommentarer:

  1. danke für die tollen bilder und inspirationen!!! liebe grüße und einen schönen sonntag von angie aus deutschland

    SvarSlett
  2. Hadeland Glassverk har jeg vært mange ganger, alle årstidene. Jeg synes det er utrolig hyggelig å gå der, enten solen skinner, regner plasker ned, eller det snør... Og mye fint har de også - finner alltid noe der :-)
    God søndag til deg også :-)

    SvarSlett
  3. Fint!!! Ja nu är det fritt fram och ösa på med julbilder :) Kram Anna

    SvarSlett