lørdag 15. november 2014

I startgropa, julens blomster.

Har anskaffet tre Svibler.
Jeg synes disse er fine helt til de blomstrer, 
for lukta blir for mye for meg.


Men det er med Sviblene,
som det er med jula, ventetida før
finalen er best...
 ¤¤¤¤
Koste meg masse med turen innom
blogglandia i går kveld. Supert å lese alle de fine
kommentarene dere har lagt igjen og å titte innom mange
mange fine og inspirerende blogger.  Det skjer
jammen mye på to-tre dager.
¤¤¤¤
GOD LØRDAG TIL ALLE LESERE:!!!

6 kommentarer:

  1. Ja der må jeg si meg enig Marit,de lukter voldsomt og blir fort flyttet utenfor døren når de er på sitt "verste"
    Liker de nesten best i knopp,akkurat som på bildet ditt.Men som med barna,så kan vi ikke stoppe vekstprosessen selv om vi av og til vil ;)
    Jeg venter pittelitt til med juleblomster,men guuu så helrig det er å se alle de fine bildene rundtomkring.Lurer på om det går an å få for mange idèer jeg???
    GOd helg!!
    Toveklem .)

    SvarSlett
  2. Svibler er koselige blomster.Imotsatt til deg så elsker jeg lukten også.Var innom Ikea igår ,og da ble det mange Svibler og en rosa/vit Amaryllis. Sviblene setter jeg i kjelleren,så tar jeg opp noen etterhvert og har dermed i lang tid.
    God helg til deg!

    SvarSlett
  3. Helidgvis så liker jeg lukta på sviblene også. I hvert fall når de
    står i et ganske stort rom. Men det kan bli litt vel intens i et lite rom.
    Har ikek kjøpt meg svibel enda. Må vente til advent.
    Har en asalia fordi jeg har fått den. Ellers hadde jeg ikke hatt det heller.
    Holder nok litt igjen på det meste. Syns tida går så alt for fort så jeg vil
    ikke fremskynde den. I overgangen til høst så kan jeg ikke kjøpe høstblomster,
    lyng og lignende, før det omtrent er blitt kuldegrader, hehe. Og da er det jo nesten for sent.
    Men i dag starter vi rakfisksesongen, eller det er ikke helt sant, Den startet visst for
    14 dager siden. Da ville ikke min kjære vente lenger. Men det er helt greit for rakfisk
    var aldri med i min barndoms jul, Så det forbinder jeg egentlig ikke så med jul.
    Men pinnekjøttet, det får ligge til 1.søn i advent. Da skal det smakes på.
    Ja vi har alle våre vaner.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  4. Jeg er jammen helt enig med deg, lukta blir veldig kraftig! Men jeg pleier alltid å ha et par svibler fordet, men jeg må sette de langt unna nesa etter de har blomstret ;P Du hadde jo laget en nydelig svibel"oppsats"! Du har så mange fine gamle ting! :) Jeg blir inspirert hver gang, jeg!

    God lørdag! Klem

    SvarSlett
  5. ihre dekoration ist sooo schön!!! einen schönen tag wünscht ihnen angie aus deutschland

    SvarSlett
  6. Denne herlige førjulstid, men jeg holder stand til 1.advent :).
    Så inntil da koser jeg med å hente inspirasjon fra dere som er litt tidligere ute.
    Bølgeblikkbildene dine er skikkelig fine - ofte finner vi de beste motivene i de enkleste tingene.

    Ble rakfisken bra? Vi har mye god rakfisk i Valdres, og jeg blir aldri lei.
    Og det er mange som får rakfisk i julegave fra meg.

    Klem fra Inger

    SvarSlett