tirsdag 11. november 2014

Tradisjoner.

Noe av det beste med tida før jul hvert år er det å finne fram de 
samme gamle tingene.  Gjøre de samme tingene og kose seg med forberedelsene 
til den fine juleuka..


Juleuka for min del går mye med til jobbing.
I helsevesenet er det ikke mulig å ta seg en uke fri fordi om det er jul.
Turnusjobbing betyr også vakter på de røde høytidsdagene våre.
Men det er veldig koselig å jobbe i juledagene.
Da gjør vi det vi kan for at det skal være koselig også for dem som 
trenger litt hjelp for å få det til.


Å ta fram eskene med julepynt og kakeformer er en 
årviss glede, og nå nærmer det seg denne dagen med stormskritt.
Tror ikke jeg klarer å vente helt til desember før jeg tar
hull på denne hjertegleden her...

9 kommentarer:

  1. Kjempekoselig med tradisjoner. :-)
    Jeg vet aldri hvordan julen kommer til å se ut før jeg tar fram eskene med julepynt. Enkelte år har jeg til og med kjøpt bare nytt.
    Men sånn har vi det, og i mange år var det store forventninger fra ungene før mor hadde pyntet huset.
    Nå er de ikke fult så opptatt av hvordan julen ser ut, men det er jo sånn når de begynner å bli voksne og kanskje litt lei av å bo hjemme.
    Det eneste som er fast tradisjon er at jeg jobber; som deg jobber jeg i helsevesenet og mens ungene var små hadde vi sånn "annethvert år-jul". I stedet for å sitte hjemme alene jobbet jeg fast julaften kveld når ungene var borte.
    Så nå blir det nesten ikke jul hvis jeg ikke får jobbe, så jeg melder meg ofte frivillig - i hvert fall til dagvakt. :-)
    Koselig innlegg som vanlig fra deg, marit!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  2. Jeg er så enig med deg:)
    Å heldigvis så går dagene fram til advent fort.
    Her pyntes det litt i hele desember. Til glede for MOR i huset - resten av gjengen synes at det er for tidlig hvert år...
    Vi har ikke så mange nisser, liker å pynte med gamle julekuler og naturmaterialer.
    Var her om dagen og skulle "røske" opp noen små grantrær, men det gikk ikke. Frost i bakken...
    Men nå er det mildvær så det blir en tur i skogen idag tror jeg :))

    Ha en fin dag Marit.

    Klem, Gerd Kr.

    SvarSlett
  3. Vet hvordan det er å jobbe røde dager i helsevesenet- det er litt sånn, æsj...jeg kan ikke gå i det familieselskapet men når men først er på jobb så er det koselig og roligere enn til vanlig :)

    Jeg må gå grundig gjennom all pynten- vi skal inn på mindre plass !

    Ønsker deg en herlig uke

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  4. schön sind die alten teile!!! danke für die bilder und inspirationen!!! iebe grüße von angie aus deutschland und einen schönen dienstag

    SvarSlett
  5. Ja det er koselig å finne frem ting fra loftet og pynte til jul.
    Jeg har faktisk ordnet meg fri det meste av romjula.
    Skal bare jobbe 1.juledag. Så reiser vi til Jæren noen dager
    før det bærer hjem igjen til nyttårsfeiring og et nytt "travelt" år. hehe
    Skal ikke pynte så mye i år, tror jeg. Siden vi blir mye borte er
    det ikke så viktig. Men kjenner jeg meg selv rett blir det mer enn nok
    pynt frem fra eskene på loftet likevel.
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  6. Ja det är snart, snart 1:a advent,otroligt vad tiden rinner iväg...hm, ja sen är det alltid samma visa VAR man gömde sina julsaker! Samma visa varje år...
    Önskar dig en skön kväll!
    Varm kram,
    Titti

    SvarSlett
  7. Blir skikkelig i julestemning av sny og fine bilder på ulike blogger. Gleder meg alt. :)

    SvarSlett
  8. Her var det jul :)
    Likte de kakeformene som var runde, slikt har jeg ikke sett før ♥
    Nydelige bilder Marit ♥

    Klem Bente

    SvarSlett
  9. Visst är det fint med traditioner!
    Här var det fina julstämningsbilder...
    Det är roligt att ta fram de gamla julsakerna + att det brukar bli något nytt varje år.
    ( Jag jobbar också på Julaftons kväll, men är ledig Juldagen )
    Kram från Sverige!!!

    SvarSlett