lørdag 29. november 2014

Ukas bruktfunn UKE 48.

Bruktfunn lørdag igjen her hos meg.
Er noen uker siden jeg hadde et sånt lørdagsinnlegg nå.
Er liksom ikke helt sesong for den store brukt-handlinga nå.
Så det jeg viser dere denne lørdagen er samlet opp 
gjennom de siste ukene. God fornyøelse.


Fin gammel porselensfjøl.
Jeg samler på slike fine gamle skjærefjøler.
De fleste jeg har er i hvitt og blått, så denne med rosarødt på
var litt anderledes og ei fjøl jeg helt klart
bare måtte ha i samlinga.


Slike fine puter med fint rynket fløyel og broderi i midten
faller jeg også veldig for. Har et par stykker fra før og da jeg så denne
var det bare klart at den måtte bli med meg hjem.


Ei STOOOR saks har det også blitt på meg siden sist.
Saksa er 28 cm lang og veier minst "ett tonn", det kjennes ihvertfall sånn ut.
Saksa er gammel og det må vel ha vært ei saks som har tilhørt en skredder vil jeg tro.
Tenk å bruke ei så stor og tung saks i det daglige arbeidet da. Fare for at man
hadde fått senebetennelse, eller meget sterke fingre da trur eg...


En gammel blikkboks med nisser på har også flyttet inn
hos oss siden sist. Slike gamle blikkbokser er noe av det fineste jeg vet.
Synes de er både sjarmerende og har karakter. Dette er en favoritt.


Denne lille blikkboksen her er også skikkelig gammel.
Fint mønster på den og herlig gammel logo, akkurat som jeg liker det.
Her er det bokser i hver en krok som dere skjønner...



Tre par gamle ski har også fått plass på trappa vår.
Her er det ski for far, mor og yngstemann, he he. Neida disse skal
kun brukes som pynt på trappa. Men størrelsesmessig hadde det passet.
De gamle trefargede skiene er utrolig tunge, med dagens
lette glassfiberski er ikke dette akkurat noe å
komme med for bruk tror jeg...




Litt gammel juletrepynt har jeg også kommet over.
Tre esker med en god del av innholdet intakt er god fangst synes jeg.
Gamle juletrekuler er noe jeg er veldig glad i. Tror snart jeg kan
pynte flere trær med gammel pynt. Det er så gøy!!!


Slike lysestaker i tre formet som sopper er jeg også svak for.
Har noen fra før også, men disse måtte jeg bare ha.
Skikkelig nostalgisk julestemning med disse på bordet. Det liker jeg.


Et nisse-par fra Arne Hasle fikk jeg også med meg fra
bruktbutikken Ting og Tøy på Jaren.
Disse er glade og søte. Liker nissene glade eller med
et lurt glimt i øyet.


Fem hele kuverter av Nisseserviset fra Porsgrun har jeg også
blitt lykkelig eier av. Kjøper jeg to asjetter til har jeg det til 7 personer.
Var nemlig kopper og skåler til 7. De har jo asjetter på Hadeland
Glassverk, så slett ikke umulig jeg kompletterer dette der.
¤¤¤¤
Ble jo en lang "reportasje" fra meg i dag da.
Masse morsomme bruktkjøp jeg ville vise dere i dag.
Håper du har kost deg blant de gamle fine tingene.
GOD LØRDAG ALLE SAMMEN:

10 kommentarer:

  1. Her var det utrolig mye flott.
    Så heldig du er da, men så er du jo stadig på jakt også.
    HAr vel gitt meg litt nå. Er så fullt i skuffer og skap.
    Driver å tar med meg en del på loppa i stedet.
    I dag er det åpning der. Spennende.
    Ha en herlig helg :)

    SvarSlett
  2. heldig du som finner så mye fint.. Gammel julepynt er noe jeg også ønsker meg :)
    ønsker deg en fin helg

    SvarSlett
  3. tolle dekoration, die dose mit den wichteln ist süß!!! liebe grüße von angie

    SvarSlett
  4. Så mange fine bruktfunn! Nydelig gammel pute og julekuler. Jeg tror juletreet hos deg kommer til å blir kjempe fint!

    Det er litt kjedelig når loppemarked-sesongen er over, det synes jeg også. Men jeg skal faktisk på et i dag - sitter faktisk i skrivende stund i bilen på parkeringen. Haha, viktig å være tidlig ute ;)

    Ha en fin lørdag! Klem

    SvarSlett
  5. Masse fint du har fått tak i! Juletrepynten er det noe helt spesielt med, når den er gammel,synes jeg.
    God helg!

    SvarSlett
  6. Her var det mye fint man kunne ønsket seg ja.... du er utrolig flink (og heldig) til å finne godbiter! Du har vel rett i at det ikke er den store loppetida akkurat nå, men jeg erfarer stadig at jeg kan ramle over ting sånn litt uventa;) Gammel julepynt er jo alltid spennende, ikke ofte jeg er så heldig som du har vært på det området! Fin adventshelg til deg, her pusles og pyntes det...;) Klem

    SvarSlett
  7. Skal si du hadde funnet mye fint, gammel julepynt er jo ekstra stas! Jeg samler selv på sånne sopper, de er kjempesøte.
    God adventshelg til deg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  8. Skulle vært moro å vært med deg på loppejakt, du finner så mye fint :-)

    SvarSlett
  9. Å, så mange nydelige skatter, veldig koselig
    Jorunn

    SvarSlett
  10. Åh vi har da samme smag!! ;-) Skønt indlæg. Er nisseservicet nyt?

    Kh. Marlene

    SvarSlett