mandag 15. desember 2014

Brukfunn på mandag...

I dag blir det bruktfunn på en mandag her hos meg.
Pleier jo å ha bruktfunn innlegg på lørdag her på bloggen. Nå på
 vinteren er det ikke så mange muligheter for de store kuppene, så det blir
ikke så ofte slike innlegg nå. Derfor viser jeg dem heller fortløpende.
Bruktfunn på lørdag kommer om jeg finner flere ting på ei uke...
Er jo ikke umulig det heller, men sjeldnere nå.

Jeg liker slike gamle skakke og slitte ting,
og ei sånn kanne i tinn har jeg faktisk aldri sett før. Denne er lekk
 og ganske bulkete, så jeg har satt et gammelt kjøkkenglass nedi den og fylt 
det med vann. På den måten får blomstene og granbaret vann. Slik
 får kannen også et nytt liv som blomstervase hos meg. 
Jeg digger gjenbruk på denne måten.


Synes det sisselerte mønsteret på kannen var så fint.
Sånne ting klarer ikke jeg å la være å kjøpe, og til en pris av kr 40
synes jeg dette var et aldri så lite KUPP!!!


Endelig fant jeg også et sted hvor det passet å sette på 
en gammel lysholder til juletrelys.
¤¤¤¤
Ønsker alle en ny og god uke. Siste hele uka
før jul. Ta det med ro og ikke stress,
 for jula både kommer og går, 
selv om ikke alt skulle være sånn som 
du hadde planlagt.
KOS DEG MED FORBEREDELSENE:

7 kommentarer:

  1. Ei flott kanne, og stilig med lys på tuten.
    Ha ei herlig førjulsuke :)

    SvarSlett
  2. Du er så oppfinnsom!! dette ble jo vase og lysestake i ett og ikke minst av det svært sjarmerende slaget :-) Ønsker deg en fin dag :-)

    SvarSlett
  3. Nydelig kanne fin som blomstervase.
    Ønsker deg ei fin førjulsuke,kos deg.

    SvarSlett
  4. Nydelig kanne, og veldig fint med de røde blomstene og den grønne granbaren til :-)

    SvarSlett
  5. Herlige bilder av et herlig loppefunn:)
    Nydelige farger sammen - skikkelig julestemning faktor hos deg.

    Ønsker deg en fin dag :0)

    Klem, Gerd Kr.

    SvarSlett
  6. Kjempefin kanne - så klart de kan brukes om igjen! :-)
    Koselig innlegg som alltid fra deg!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  7. Oj, så flott kanne!! Den var veldig dekorativ og så fint som det ble med blomstene og ikke minst stearinlyset! Det var et kupp du gjorde der:)

    Ha en forsatt fin uke, Marit.
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett