lørdag 6. desember 2014

Bruktfunn UKE 49.

Jeg har IKKE klart å holde meg helt unna den lokale bruktsjappa
denne uka. Et par lufteturer ned der er som medisin for en virusbefengt kropp.
Ihvertfall når den snart er bra igjen. så her kommer de siste innkjøpene
gjort av Bruktavdelingen i heimen. (Bruktavdelingen er meg...)


To søte lysestaker i plett er aldri å forakte...



Denne gamle termosen var bare så skjønn.
Hel og i orden er den også. Tror den skal få bli brukt
som vase her hos meg. Jeg er litt for uvøren til å ha en sånn fin 
termos med i sekken på tur nemlig!!! Jeg kjenner
meg sjøl såpass godt. KNAS...


Utrolig søtt og bittesmå salt og pepperbøsser.
Disse er nok laget i krystall, for det skinner så fint i dem,
og de er ganske tunge til å være så små.


Gammelt Hollandsk fat, med den flotte
gamle og slitte looken. Sånt liker jeg å finne må vite.


En liten oppsats til bordet er også kjekt å ha.
Her digget jeg de små korkene på olje og eddik karaffelen.
Skinner nydelig i dem, jeg er litt som skjæra,
 liker at det glinser litt. He he.
¤¤¤¤
Da har du fått litt innblikk inn i min gale verden hva
brukthandling anngår denne uka også.
Men skitt la gå, en hobby må vi jo alle ha, og min er å
kjøpe meg gamle klenodier og litt mindre gamle klenodier...
Gøy er det okke som!!!
¤¤¤¤
HA EN FLOTT LØRDAG
UANSETT OM DU LIKER BRUKT ELLER EI.
HEI PÅ DEG!!!

3 kommentarer:

  1. danke für die zuckersüßen bilder!!! einen schönen nikolaus und 2. advent wünscht angie

    SvarSlett
  2. Ja du har igjen funnet mange fine ting.
    Har vel etpar slike lysestaker et eller annet sted.
    Små salt og pepperbøsser og et slik sett til olje/edikk har jeg vist også
    Kommer nok aldri til å bruke det, men flott som pynt på kjøkkenet er det jo.
    Har også vært på det lagersalget bare en gang. Men det blir en gang til før jul håper jeg.
    Er nesten som å handle på bruktsjapper, i hvert fall hva prisenbe gjelder.
    Mye der var utrolig billig syns jeg.
    Ha en flott søndag :)

    SvarSlett
  3. Her er det virkelig fine gamle skatter.Er også så glad i gjenbruk.
    Blir så glad over å se alt det fine du har å vise frem Tusen takk.
    Nydelige engler du har laget,God søndag. Klem

    SvarSlett